آفتاب

تمجید آمانو از همکارهای ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی

تمجید آمانو از همکارهای ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امرو دوشنبه از همکاری ایران با این نهاد تقدیر کرده و عنوان داشت که به فهمی بهتر از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "یوکیو آمانو" از همکاری گسترده ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیر کرد اما با این وجود عنوان داشت که تهران باید اقدامات بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات موجود در خصوص تحقیقات اتمی خود بدهد.

به نوشته رویترز، کشورهای 1+5 از این اظهارات آمانو برداشتی مثبت خواهند داشت و این می تواند موجب پیشرفت مذاکراتی که قرار است در تاریخ 20 جولای برای رسیدن به توافق جامع هسته ای انجام شود گردد.

آمانو که در نشست شورای حکام آژانس صحبت می کرد، در ادامه اظهارات خود گفت: همکاری ایران با آژانس در ماه های اخیر که شامل دسترسی بیشتر بازرسان به مراکز هسته ای و همچنین در اختیار گذاشتن اطلاعات بیشتری بود به ما (آژانس بین المللی انرژی اتمی) کمک کرد تا به درک بهتری از برنامه هسته ای ایران برسیم.

مدیر کل آژانس همچنین گفت: من از این حقیقت که اقدامات عملی توافق شده با ایران به تمامی از سوی تهران و بر اساس آنچه توافق کرده بودیم انجام شده استقبال می کنم. ایران به طور تاثیرگذار و مثبتی با آژانس همکاری کرده است.

آمانو در پایان گفت: ما در حال بررسی اطلاعاتی که ایران در اختیار ما قرار داده و موجب درک بهتر ما از برنامه هسته ای این کشور شده هستیم و متعاقبا گزارشی در این خصوص منتشر خواهد شد.

کد N315361

وبگردی