آفتاب

معمای هلاکت یک زوج جاسوس موساد در بروکسل

معمای هلاکت یک زوج جاسوس موساد در بروکسل

تهران - ایرنا - یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی رژیم اشغالگر قدس فاش کرد: در جریان حمله به موزه بروکسل که 4 نفر کشته شدند، دو تن از آنان از افسران اطلاعاتی این رژیم بودند.

روزنامه صهیونیستی ˈاسرائیل تودیˈ به نقل از منابع امنیتی صهیونیستی نوشت: ˈحمله به موزه یهودی بروکسل که 4 کشته از جمله دو افسر اطلاعاتی برجای گذاشت، برنامه ریزی شده بود.ˈ

حمله به موزه بروکسل در 24 مه 2014 (سوم خرداد) به مرگ 4 نفر منجر شد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: ˈکشته شدگان در موزه یهودی بروکسل با موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) همکاری می کردند و در ترور ˈمحمود المبحوحˈ عضو برجسته گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) – و ترور (عماد مغنیه) فرمانده ارشد حزب الله لبنان دست داشتند.ˈ

طبق ادعای این روزنامه، موساد معتقد است که مهاجمان به موزه بروکسل مقتولان را به خوبی می شناختند.

این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد: ˈمیرا ریواˈ و شوهرش ˈامانوئل ریواˈ که در موزه یهودی بروکسل کار می کردند، چند سال قبل در دفتر نخست وزیر اسرائیل مشغول بوده و از افسران اطلاعاتی این رژیم بودند.

روزنامه ˈاسرائیل تودیˈ به نقل از گزارشگر روزنامه فرانسوی ˈلو سوارˈ نوشت: میرا و امانوئل 4 سال نیز در سفارت اسرائیل در برلین پایتخت آلمان مأموریت هایی را برعهده داشتند که یک سال پیش مأموریت های آنها در این کشور پایان یافت.

این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد: ˈامانوئل قبلاً با مرکز ناتیو (Nativ) که یکی از مراکز اطلاعاتی اسرائیل است، همکاری می کرد.ˈ

مرکز ناتیو در دهه پنجاه میلادی به هدف انتقال یهودیان اروپا به اراضی اشغالی فلسطین تشکیل شد.



** بازداشت یک مظنون پرونده موزه بروکسل در پاریس

دادستان کل پاریس اعلام کرد، یک فرانسوی که مظنون به دست داشتن در حمله موزه یهودیان بروکسل است، در شهر مارسی دستگیر شد.

ˈفرانسوا مولانˈ افزود: فرانسوی بازداشت شده که مظنون به دست داشتن در حمله به موزه یهودیان در بروکسل در هفته گذشته است، برای جنگ به سوریه رفته بود.

بر اساس اظهارات دادستانی پاریس تحقیقات اولیه نشان می دهد که ˈنینموشˈ (فرد دسگیر شده) جوان 29 ساله فرانسوی، یک سال را در سوریه گذرانده و در زمانی که دوره حبس خود را در فرانسه می گذراند، به فردی افراطی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، کشف یک نوار ویدیویی از این جوان فرانسوی، به تدریج شخصیت متهم اصلی حمله به موزه یهودیان در بروکسل در 24 ماه می (سوم خرداد)را که صبح امروز(دوشنبه) در ایستگاه ˈسان شارلˈ در شهر مارسی در جنوب فرانسه بازداشت شد، فاش می کند.

دادستان کل پاریس اعلام کرده که این جوان فرانسوی هنگام بازداشت نواری ویدیویی با خود به همراه داشت که در آن از حمله به موزه بروکسل که چهار کشته برجای گذاشت و نیز از سلاح هایی که قرار بوده در این حمله استفاده شود، سخن گفته است.

وی می افزاید: شعار ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (گروهک تروریستی داعش)وابسته به القاعده در کیفی که این جوان فرانسوی حمل می کرده مشاهده شده است. فرد دستگیر شده اواخر سال 2012 تا اوایل سال 2013 در سوریه بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به این پرونده اعلام کرد که از فرد بازداشت شده یک سلاح کلاشینکف و دو اسلحه شبیه به سلاح های استفاده شده در حمله بروکسل کشف شده است.

کلاه کشف شده از این فرد نیز شبیه به کلاهی است که فرد مهاجم در تصاویر منتشر شده از سوی پلیس در ارتباط با حمله بروکسل به سر داشت.

خاورم/1275
کد N315143

وبگردی