آفتاب

گروه‌بندی روستاها برای جمع‌آوری و دفع زباله به روش‌های نوین

گروه‌بندی روستاها برای جمع‌آوری و دفع زباله به روش‌های نوین

مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان از برنامه‌ریزی برای گروه‌بندی روستاها در راستای جمع‌آوری و دفع زباله به روش‌های نوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «محمد مالکی‌زاده» در مراسم اهدا ماشین‌آلات استانداری هرمزگان به دهیاری‌های تابعه اظهار کرد: 104 خودرو با پیگیری‌های مستمر و حمایت استاندار هرمزگان خریداری و امروز حواله‌های خودرو در اختیار فرمانداران برای توزیع بین روستاها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این خودروها شامل 55 دستگاه نیسان حمل زباله، 20 دستگاه خاور 608 برای حمل زباله، 19 دستگاه لودر و 10 دستگاه خودرو آتش‌نشانی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان با بیان اینکه روش سنتی جمع‌آوری و دفع زباله در روستاها باید برچیده شود، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با گروه‌بندی روستاها و اختصاص چند خودرو مکانیزه این کار را به شیوه نوین انجام دهیم.

مالکی‌زاده ادامه داد: خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در دستور کار است و امید می‌رود بتوانیم تعاونی دهیاری‌ها را راه‌اندازی و فعال کنیم تا بخشی از هزینه‌های خرید این ماشین‌آلات را از این طریق کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کمبودها در حوزه‌ی روستایی وجود دارد اما دهیاران باید با فعالیت و تلاش در جهت گرفتن امکانات از دستگاه‌ها بطور مستمر پیگیر نیازهای خود باشند.

انتهای پیام

کد N315120

وبگردی