آفتاب

لاوروف: پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره اوکراین امروز به شورای امنیت ارائه می‌شود

لاوروف: پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره اوکراین امروز به شورای امنیت ارائه می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امروز (دوشنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت ارائه می‌دهد که براساس آن خواهان توقف هر چه سریع‌تر خشونت‌ها در اوکراین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه موریتانی‌ گفت: تمام طرف‌های ذیربط در بحران اوکراین باید توافق ژنو را بدون هیچ شرطی اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد که رسانه‌های غربی تحولات در شرق اوکراین را نادیده می‌گیرند و حمله ارتش به مناطق مسکونی را پوشش نمی‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه مسکو امروز در شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه‌ای را جهت توقف هر چه سریع‌تر خشونت‌ها در اوکراین ارائه می‌دهد، اظهار کرد که شورای امنیت باید از کی‌یف بخواهد تا بر سر خروج غیرنظامیان از مناطق درگیر و ارسال کمک‌ها مانع ایجاد نکند.

وی در خصوص سوریه نیز گفت: نباید مساله کمک‌های انسانی در سوریه رنگ و بوی سیاسی بگیرد و از این مساله برای دخالت خارجی در سوریه سوءاستفاده شود.

وزیر خارجه روسیه عنوان داشت: ما آماده هستیم تا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوری‌ها دست به اقدامات بیشتری بزنیم.

لاوروف خاطرنشان کرد: قوانین بشردوستانه بین‌المللی تاکید دارد که باید سازمان‌های امدادرسان با کشور ذیربط در امور این امدادرسانی همکاری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N315082

وبگردی