آفتاب
تحولات آفریقا/

کشته شدن 40 نفر بر اثر انفجار در نیجریه/ درگیریهای مسلحانه در مرکز سودان

کشته شدن 40 نفر بر اثر انفجار در نیجریه/ درگیریهای مسلحانه در مرکز سودان

کشته شدن 40 نفر بر اثر انفجار در نیجریه، درگیریهای مسلحانه در مرکز سودان و ابراز نگرانی سازمان ملل درباره تحولات این کشور از جمله تحولات آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با اشاره به کشته شدن 40 نفر بر اثر انفجار بمب در یک استادیوم فوتبال در شهر "موبی" در شمال شرق نیجریه از احتمال افزایش تلفات خبر داد.

اگرچه هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته، اما احتمال می رود که گروه تروریستی بوکوحرام مسئول این حادثه باشد که 14 آوریل چند دانش آموز دختر را ربوده بود.

هفته گذشته نیز بر اثر وقوع حمله انتحاری در یک زمین فوتبال در شهر "جوز" نیجریه و انفجار خودرو عامل انتحاری زودتر از موعد مقرر سه نفر کشته شدند.
 
خبر دیگر اینکه "علی الزعتری" هماهنگ کننده امور انسانی و سکنه سازمان ملل در سودان با تاکید بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور به افزایش نیازهای مردم و کاهش منابع کمک رسان اشاره کرد.

وی گفت به دلیل تامین نشدن نیازهای مردم این کشور آفریقایی، صدها هزار نفر در سراسر سودان در معرض خطر قرار گرفته‌ و هم اکنون 80 هزار نفر به خاطر درگیری در سودان جنوبی آواره شده اند.

خبر دیگر اینکه در جریان درگیریهای مسلحانه بین دو قبیله در استان کردفان غربی در مرکز سودان که در آن از سلاح کلاشینکوف، خمپاره و مسلسل استفاده شد، 41 نفر کشته و دهها فرد دیگر زخمی شدند.

درگیری در این استان پس از آغاز شد که یکی از صاحبان زمین و از اعضای یکی از این دو قبیله که در آنجا حفاری نفت می شود، کشته شد.

کد N314853

وبگردی