آفتاب
عضو شورای عالی کارشناسان رسمی کشور:

کارشناسان نباید جایگاه خود را با مقام قضایی و وکیل جابجا کنند

کارشناسان نباید جایگاه خود را با مقام قضایی و وکیل جابجا کنند

عضو شورای عالی کارشناسان رسمی کشور گفت: کارشناسان نباید جایگاه خود را با مسئولیت مقام قضایی و وکیل جابه‌جا کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، صلواتی در مجمع سالانه کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: شورای عالی تاکید دارد که کارشناسان خود را موظف بدانند، زیر مجموعه تشکیلات قضایی هستند، در خدمت عدالت گستری در جامعه با هماهنگی و همکاری تشکیلات قضایی و دستیار این عزیزان باشند.

وی افزود: شورای عالی کانون کارشناسان دادگستری با کمیسیون ها و گروه های تخصصی در جهت آموزش، تعرفه، امور مالی، روابط عمومی و ... اختیاراتی دارد که موارد ارجاعی از کانون ها را کمیسیون ها بررسی و در صورت لزوم بازنگری در ضوابط، کار انجام می شود.

صلواتی تصریح کرد: کارشناسان دارای علم، تجربه و تخصص، نظرات خود را در اختیار تشکلات مختلف از جمله تشکیلات قضایی قرار می‌دهند که کاری ارزشمند است و لازمه حرکت خوب تشکلات مختلف، همکاری کارشناسان است.

وی بیان کرد: کارشناسان نباید جایگاه خود را با مسئولیت مقام قضایی و وکیل جابه جا کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود و رعایت چهارچوب وظایف شغلی از سوی کارشناسان مهم است. قاضی در مقام صدور حکم و قطعیت دادن و کارشناس برای تشخیص حق است.

عضو شورای عالی کارشناسان رسمی کشور گفت: بحث دیگر قانون مداری است و باید با اطلاع از شرایط قوانین کار کنیم تا خارج از ضوابط و آیین نامه های مقررات ملی اظهارنظری نداشته باشیم.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی در ارائه گزارشات و تنظیم گزارش مشورت کردن است.

صلواتی بیان کرد: اخلاق مداری و رعایت اخلاق حرفه‌ای در کار کارشناسان بسیار مهم است و رفتار مناسب ما می تواند برای طرفین دعاوی آموزنده باشد.

وی تصریح کرد: تقویت آموزش‌ها در شورای عالی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

کد N314733

وبگردی