آفتاب
سامی ابوزهری:

حماس دولت بدون وزارت امور اسرا را نمی پذیرد

حماس دولت بدون وزارت امور اسرا را نمی پذیرد

سخنگوی رسمی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش، دولتی را که شامل وزارت امور اسرا باشد،هرگز نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سامی ابوزهری سخنگوی رسمی جنبش حماس صبح امروز مخالفت این جنبش را با حذف وزارت اسرا در دولت وفاق ملی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضع نهایی حماس که به مقامات جنبش فتح نیز ابلاغ کرده این است که حماس با واگذاری وزارت امور اسرا به وزارتخانه های دیگر مخالف است.

ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا پیشنهاد کرده است وزارت امور اسرای فلسطین حذف شود و یک هیئت مستقل تحت نظر سازمان آزادیبخش فلسطین در این زمینه فعالیت کند.

خاطرنشان می شود جنبشهای فتح و حماس پس از چند سال اختلافات داخلی سرانجام با تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست "رامی الحمدالله" موافقت کردند.

از سوی دیگر رویترز گزارش داد: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کشورهای جهان خواسته است دولت وفاق ملی فلسطین را به رسمیت نشناسند.

رژیم صهیونیستی که همواره از اختلافات داخلی گروه های فلسطینی بهره برده است از توافقات اخیر جنبشهای فتح و حماس به شدت خشمگین است و حتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به قطع روابط سیاسی تهدید کرده است. آمریکا نیز همچنان به کارشکنی خود برای شکست توافق حماس و فتح ادامه می دهد.

کد N314710

وبگردی