آفتاب

دولت سوریه به زودی بازسازی ˈدرعاˈ را آغاز می کند

دولت سوریه به زودی بازسازی ˈدرعاˈ را آغاز می کند

تهران- ایرنا- روند بازسازی استان ˈدرعاˈ در سوریه با تخصیص بودجه ای در حدود دو میلیارد لیره سوری به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ˈوائل الحلقیˈ نخست وزیر این کشور روز گذشته (یکشنبه) در بازدید از برخی مناطق استان درعا اعلام کرد: دولت بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و 820 میلیون لیره سوری( هر دلار برابر با 73-71 لیر سوری ) به منظور توسعه و ارتقای بخش های خدماتی استان درعا اختصاص داده است.

حلقی در بازدید روز گذشته خود از این استان، از بخش های حقوق، اقتصاد، علوم و دامپزشکی موسسه آموزشی درعا که شعبه ای از دانشگاه دمشق محسوب می شود بازدید کرد.

وی هم چنین از یک کارخانه لوازم الکترونیک واقع در منطقه ای نظامی دیدارکرد و در پایان با برخی مسئولان و شخصیت های اجتماعی و اقتصادی این استان به گفت و گو پرداخت.

نخست وزیر سوریه خاطر نشان کرد: دولت همواره در پی ارتقای وضعیت رفاهی این استان بوده و خود را نسبت به توسعه رفاه و آبادانی هر چه بیشتر درعا متعهد می داند.

استان درعا از مناطق مهم و استراتژیک سوریه است که از شمال به استان دمشق، از جنوب به کشور اردن، از مغرب به استان ˈقنیطرهˈ، و از مشرق به استان ˈسویداءˈ محدود است. مساحت این استان در حدود سه هزار و 730 کیلومتر مربع است که از سه بخش الصنمین، إزرع و درعا تشکیل شده است.

جمعیت استان درعا در سال 2011 میلادی(پیش از آغاز جنگ سوریه) حدود یک میلیون و 27 هزار نفر تخمین زده شده است.

از بعد میدانی استان درعا جزو مناطق درگیر در جنگ سوریه به شمار می آید که گروه های مسلح تروریستی حضور چشمگیری در آن داشتند، اما ارتش سوریه اخیرا با عقب راندن تروریست ها، پیشروی قابل ملاحظه ای در این منطقه داشته که با دستاوردهای مهمی همراه بوده است.

خاورم**9156**7074**1446
کد N314630

وبگردی