آفتاب

استاد دانشگاه یونان: امام خمینی موجب تحول بزرگی در جهان شد

استاد دانشگاه یونان: امام خمینی موجب تحول بزرگی در جهان شد

آتن - ایرنا- یک استاد دانشگاه و نویسنده یونانی پیرامون شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران(ره) گفت: تشریح ابعاد وجودی امام خمینی (ره) کار آسانی نیست و ایشان عارف، عالم، دانشمند و سیاست مدار بزرگی بود که با افکار و اندیشه های خود موجب تحولی بزرگ در صحنه سیاسی منطقه و جهان شد.

ˈ الکساندر کاریت اوغلوˈ استاد الهیات در یونان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آتن افزود: شخصیت امام خمینی (ره) ابعاد گوناگونی دارد که بر اساس اعتقادات دینی وی شکل گرفته بود و بر اساس همین اعتقادات، وی برای رهایی ملت ایران از رژیم پادشاهی و خاتمه دادن به حضور قدرت های سلطه گر در ایران قیام کرد و مردم ایران را به پیروزی رساند.

این اندیشمند یونانی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی ایران و ایستادن در مقابل قدرت های بزرگ استعماری به همه مستضعفان رنج کشیده دنیا ثابت کرد که می توان با اتکا به قدرت خداوند در مقابل قدرت های مادی و سلطه گر ایستاد و برای سرنوشت خود تصمیم گرفت.

وی افزود : امروز می بینیم که اندیشه های متعالی امام خمینی (ره) در حکومت داری و سیاست ورزی تاثیر شگرفی در سطح جهان، بویژه در میان ملت های آزاده و تحت سلطه و ستم، برجای گذاشته و موجب خودباوری آنان شده است.

این استاد دانشگاه یونانی با اشاره به سابقه دیرینه مبارزه روحانیون شیعه در مقابل حکومت های ظالم و خودکامه در ایران گفت: مبارزه از نکات برجسته اعتقادات دینی روحانیان شیعی بوده است و به همین دلیل در طول تاریخ شاهد مبارزات گوناگون آنها در دفاع از حقوق مردم در مقابل حکومت های ظلم بوده ایم که از جمله می توان قیام مشروطه، فتوای آیت الله شیرازی علیه انگلیس معروف به حرام بودن توتون و تنباکو، مبارزات آیت الله مدرس در مقابله با رضا شاه و حکومت وابسته وی را نام برد.

اروپام**2170**1479**1485** 1064
کد N314548

وبگردی