آفتاب

ماه شعبان و حرم حضرت رقیه(س)

ماه شعبان و حرم حضرت رقیه(س)

دمشق - ایرنا- کوچه پس کوچه های بازار قدیمی حمیدیه که انتهای پیچ وخم هایش تا حرم دخت مظلوم امام حسین(ع) حضرت رقیه (س) امتداد می یابد، با فرا رسیدن ماه شعبان، باردیگر از حضور زائران، رونق گرفته است.

این روزها، با انتشار اخبار پیروزی ارتش سوریه بر گروههای تروریستی و تفکیری و نیز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هفته جاری، رفته رفته، باردیگر دست زائران به حرم این مظلومه تاریخ کربلای حسینی می رسد، اگرچه هنوز بخاطر مسایل امنیتی برای ورود زائران حرم حضرت زینب (س) و سایر اماکن مقدسه به سوریه، سختگیری هایی وجود دارد.

40 ماهی هست که این گوشه مظلوم تاریخ ، بخاطر جنگ ویرانگر تروریست ها علیه دولت سوریه ، دچار درد چشم براهی شده است؛ چشم براه زائران.

همانها که وقتی می آیند به گرد حرمش حلقه می زنند و سردرگریبان اشک می ریزند. یکی دردمند است و دیگری گرفتار و سه دیگر کسانی که دلشان ابری است و برای باریدن فقط کمی بهانه لازم است.

حالا بعد از ماهها نبرد سنگین و شکست هایی که به سپاه سیاهی و تحجر در سوریه وارد شده، محله موسوم به دمشق قدیم هم کمی رونق گرفته است.

یک گروه زائران زن لبنانی حوالی ظهر یکشنبه این هفته، خود را به دمشق رساندند، بدون وحشت از غرش سلاح های سنگین و نیمه سنگینی که هرازگاهی در فضای شهر می پیچید ، همراه شدند با دسته های چند نفری زائرانی که از این سو و آن سو به زیارت آمده بودند و عجب آنکه مسیر طولانی در شهر پر ترافیک دمشق را پای پیاده طی کرده بودند.

درمحوطه حرم مشغول دعا و راز و نیاز شدند و قطرات اشک بود که غبار از فضای حرم می ربود و درون حرم نیز دل خستگان مشغول راز و نیاز .

مسجد اموی هم در همین منطقه بازدیدکنندگانی دارد، بویژه آنانی که به عشق عبادت و راز و نیاز می خواهند در حاشیه مسجد اموی، پای در اتاقک کوچکی که راس الحسین خوانده می شود، بگذارند و دقایقی را در ایام شعبانیه به خلوت خود پناه ببرند.

گزارش از محمد علی حیدرهایی

خاورم**1770 **1586
کد N314545

وبگردی