آفتاب
در واکنش به حملات ارتش پاکستان؛

کابل در نشست امنیتی اسلام آباد شرکت نمی‌کند

کابل در نشست امنیتی اسلام آباد شرکت نمی‌کند

افغانستان اعلام کرده که در مذاکرات امنیتی اسلام آباد به نشانه خشم از حملات برون مرزی که مقصرش ارتش پاکستان است، شرکت نمی‌کند چرا که این حملات با هدف ایجاد اختلال در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نشستی به ریاست حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان، شورای امنیت ملی این کشور افزایش تعداد حملات راکتی توسط ارتش پاکستان علیه افغانستان را محکوم کرد.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای آورده است: این حملات با هدف مخدوش کردن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است 14 ژوئن 2014 برگزار شود، صورت می‌گیرد.

محمد ظهیر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: هلیکوپترهای پاکستانی از مرز گذشته و بر فراز ولایت کونار پرواز کردند.

رهبران محلی افغان نیز مدعی‌اند که راکت‌ها از قلمروی پاکستان پرتاب شده که شش کشته و 40 زخمی بر جای گذاشته است.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که از طریق وزارت امور خارجه مراتب نگرانی خود را از بابت این حملات به دولت اسلام آباد اعلام کرده است.

مقام‌های امنیتی افغان نیز در اعتراض به این حملات در نشست امنیتی که قرار است چهارم ماه جاری میلادی در اسلام آباد برگزار شود، شرکت نمی‌کنند.

در همین حال، شورای امنیت ملی افغان از عدم واکنش مناسب از جانب آمریکا انتقاد کرد و این سکوت را به نوعی نقض معاهده بلندمدت استراتژیک امضا شده میان دو کشور دانست.

انتهای پیام

کد N314486

وبگردی