آفتاب

هشتمین همایش بین المللی سیاست خارجی و امام (ره) برگزار شد

هشتمین همایش بین المللی سیاست خارجی و امام (ره) برگزار شد

تهران- ایرنا - هشتمین همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی (ره) با عنوان اسلام و منع گسترش سلاح های کشتار جمعی امروز (دوشنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این همایش که با حضور «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزارت امور خارجه برگزار شد، نمایندگانی از دیگر کشورها حضور داشتند.

هادی سلیمان پور رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه و دبیر این همایش در سخنانی گفت: در این همایش امسال به دلیل اهمیت موضوع خلع سلاح در عرصه بین المللی و منطقه ای ایده و دیدگاه امام (ره) در مورد خلع سلاح و منع گسترش سلاح های کشتار جمعی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در حوزه نظری و بین المللی ایده مقابله با سلاح های کشتار جمعی از نوع میکروبی و شیمیایی در دوره ایشان قانونی شد.

دبیر این همایش خاطرنشان کرد: ایران به عنوان شاخص مذاکره کننده در کنفرانس های خلع سلاح شیمیایی و میکروبی حضور فعال و تعیین کننده ای داشت.

سلیمان پور گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه عملی با وجود جنگ ظالمانه و یک طرفه رژیم بحث عراق علیه ایران به رهبری امام راحل برای دفاع هرگز سلاح کشتار جمعی را در متن رفتار نظری و عملی خود قرار نداد.

سیام(3)**1058**ن.س**1336
کد N314274

وبگردی