آفتاب
با برگزاری نشست اضطراری نمایان شد؛

وحشت دولت انگلیس از پیامدهای اعتصاب 1 میلیون و 500 هزار نفری کارگران

وحشت دولت انگلیس از پیامدهای اعتصاب 1 میلیون و 500 هزار نفری کارگران

وزیران کابینه انگلیس با هدف کاهش تبعات منفی اعتصاب گسترده اتحادیه های کارگری این کشور در حال برگزاری نشستهای اضطراری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، تصمیم دولت انگلیس برای ایجاد تغییر در حقوق کارگران سبب شده تا اتحادیه های کارگری این کشور درصدد برگزاری یک اعتصاب گسترده و سراسری باشند.

گفته می شود در اعتصابی که در ماه جاری برگزار می شود یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم انگلیس شرکت خواهند داشت. برگزاری اعتصابی با این تعداد معترض می تواند تبعات منفی زیادی به دنبال داشته باشد از همین رو وزیران دولت ائتلافی بریتانیا نشستهایی را برای کاهش تبعات این اعتصاب برگزار کرده و می کنند.

ذر این میان شایع شده که کارگرانی متشکل از اتحادیه های مختلف کارگری در تاریخ 10 جولای (20 خرداد) دست به اعتصاب 24 ساعته می زنند.

همانطور که اشاره شد دلیل اصلی برگزاری این اعتصاب تغییراتی است که دولت در حقوق کارگران ایجاد کرده است. به موجب این تغییرات حقوق افرادی که در ماه بیش از 14 هزار پوند درآمد دارند فقط یک درصد اضافه می شود که این امر با اعتراضاتی روبرو شده است.

به نوشته ایندیپندنت، در صورتیکه اعتصاب ذکر شده با حضور یک مییون و 500 هزار نفر برگزار شود یکی از بزرگترین اعتصابهای انجام شده در انگلیس از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون خواهد بود.

در سال 2011 نیز به دلیل اجرای سیاست ریاضت اقتصادی اعتصابات و اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف انگلیس شکل گرفته بود.

کد N314258

وبگردی