آفتاب
نماینده ویژه آیت الله العظمی بشیر نجفی در شهر نجف:

امام خمینی (ره) ایران را به کشور نمونه در جهان اسلام تبدیل کرد

امام خمینی (ره) ایران را به کشور نمونه در جهان اسلام تبدیل کرد

تهران- ایرنا- نماینده ویژه آیت الله العظمی بشیر نجفی در شهر نجف اشرف گفت: امام خمینی (ره) با تلاش خود ایران را به یک کشور الگو و نمونه در جهان اسلام تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نجفی» که برای شرکت در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به ایران سفر کرده است، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ابعاد شخصیتی امام راحل اظهارداشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده راه و منش جد بزرگوار خود پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) با کردار خود مردم را به راه راست هدایت و پیش از دعوت نظری با عمل خود مردم را به دین اسلام دعوت کرد.

نماینده ویژه آیت الله العظمی بشیر نجفی در شهر نجف اشرف یادآور شد: امام (ره) نیز با تاسی جستن از خط و مشی و راه و روش از پیامبر اسلام (ص) الگویی از شخصیت استثنایی بی نظیری از خود به جهان اسلام ارایه کرد.

حجت الاسلام نجفی همچنین گفت: امام (ره) با داشتن ایده های ناب روح اسلام را در میان جهان اسلام دمید و در عمل موفق شد حکومت اسلامی را تشکیل دهد که این حکومت بیش از 30 سال است استوار و پا برجا بماند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و قاطعیت راه خود را ادامه می دهد در حالی که برخی حکومت ها در منطقه که داعیه دار اسلام هستند به سرعت شکست خورده و این کشورها نتوانستند الگوی درستی از اسلام به جهانیان ارایه دهند.

نماینده ویژه آیت الله العظمی بشیر نجفی در شهر نجف اشرف ادامه داد: این در حالی است که امام خمینی (ره) توانست الگوی واقعی از اسلام را به جهانیان عرضه کند و عملکرد و راه کار ایشان در جهان اسلام با موفقیت همراه شود.

این روحانی عراقی به روابط ایران و عراق نیز اشاره و تصریح کرد: روابط تهران - بغداد باعث تقویت روابط جهان اسلام می شود.

حجت الاسلام نجفی اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و عراق بیش از گذشته مستحکم شود چرا که دو ملت دارای پیوندهای دینی و تاریخی عمیق و ریشه داری هستند.

وی، ایران و عراق را دو کشور مهم منطقه عنوان کرد و گفت: تهران و بغداد از جایگاه ویژه در معادلات بین المللی بهره مند هستند.

وی، طرح وحدت اسلامی را که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق بخشیدن به آن است، موجب همزیستی مسالمت آمیز دیگر ادیان مذهبی نیز دانست و خاطرنشان کرد: ایران و عراق مطمئنا نقش برجسته و مهمی در تحقق بخشیدن به وحدت در میان جهان اسلام دارند.

این نماینده ویژه آیت الله العظمی بشیر نجفی در ادامه به اعمال فشار استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنها تلاش می کنند که در میان کشورهای اسلامی به خصوص ایران و عراق اختلاف و تفرقه بیندازند و در واقع دشمنان سعی دارند چهره درخشان جمهوری اسلامی ایران را منفی جلوه دهند.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: بعضی کشورهای منطقه و استکبار جهانی از ایجاد وحدت میان ملت های مسلمان رنج می برند و همواره سعی دارند تا آتش فتنه اختلافات مذهبی را شعله ور کنند تا بتوانند از این راه به حاکمیت های خود ادامه دهند.

وی ضمن آرزوی توفیق برای جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که تلاش کینه توزان دشمنان اسلام با ناکامی روبرو شود.

سیام**1058**1487**1336
کد N314042

وبگردی