آفتاب

علما و مبلغان مسلمان سوریه از برگزاری انتخابات این کشور حمایت کردند

علما و مبلغان مسلمان سوریه از برگزاری انتخابات این کشور حمایت کردند

تهران - ایرنا - علما و مبلغان مسلمان سوریه با حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از مردم این کشور برای شرکت فعال در این انتخابات دعوت کردند.

شبکه ˈالمیادینˈ روز دوشنبه اعلام کرد: ده ها نفر از علما، روحانیون و مبلغان مسلمان با شرکت در یک همایش در دمشق پایتخت سوریه، ضمن حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورشان، از مردم خواستند، حضور فعالی برای انجام تکلیف قانونی و مسوولیت خود در انتخابات و خارج کردن کشور از بحران کنونی داشته باشند.

سخنرانان در این گردهمایی به بحرانی که گریبانگیر کشور سوریه شده و راه های نجات از این بحران پرداختند. آنان ابراز امیدواری کردند که هرچه سریع تر صلح بر سوریه حکمفرما شود. آنان از مردم خواستند رییس جمهوری آینده خود را بدون توجه به دیکته های دیگران انتخاب کنند و به هیچ طرفی اجازه ندهند، نظرات خود را تحمیل و حق تصمیم گیری ملت را مصادره کند.

علمای دین مشارکت در انتخابات را ˈادای امانت و انجام وظیفه قانونیˈ توصیف کردند. شرکت کنندگان در این گردهمایی ضمن حمایت از عملکرد دولت سوریه در مقابله با بحران کنونی، فراخوان برخی از علمای دینی مقیم خارج مبنی بر اعلام مخالفت با انتخابات ریاست جمهوری سوریه را محکوم کردند.

با توجه به اینکه اقشار مختلف مردم سوریه منتظر اعلام موضع علمای دینی در باره این انتخابات بودند، حمایت آشکار و صریح علمای مسلمان از مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ، بدون تردید بسیاری از مردم این کشور را به لزوم شرکت در رای گیری قانع می کند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه فردا (سه شنبه) با حضور سه نامزد در این کشور برگزار می شود .

خاورم 1491**1651
کد N314015

وبگردی