آفتاب

رقیب اصلی اسد در انتخابات سوریه: مرد مقاومتم

رقیب اصلی اسد در انتخابات سوریه: مرد مقاومتم

دمشق - ایرنا - رقیب اصلی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، سیاستمداری 54 ساله است که وقتی وارد هتل ˈداما رزˈ دمشق، محل اصلی اسکان خبرنگاران خارجی شد، ظاهرا به ناچار مجبور شد با تعداد زیادی از رسانه ها مصاحبه کند؛ ˈحسان النوریˈ .

مرد بلند قامت عرصه سیاسی سوریه که پک هایش به سیگار، جلب نظر بیشتری از وی ایجاد می کرد، آنطور که نشان می داد، قرار ملاقاتی باید در آن هتل داشته باشد. با او گفت وگویی کردیم ، کوتاه اما صریح.

اولین سوال خبرنگار ایرنا در دمشق ، از النوری در خصوص مواضعش پیرامون مقاومت بود که گفت: من مرد مقاومتم و از مقاومت حمایت می کنم.

حسان النوری سیاستمداری که پس از سالها تحصیل در لبنان و آمریکا و فعالیت های سیاسی سرانجام وارد پارلمان سوریه شد و سابقه نمایندگی را در کارنامه اش به ثبت رسانده، مقاومت را حرکتی مقدس دربرابر اشغالگران و مستکبران دانست.

وی گفت من خود را شریک راهبردی ایران و در محور مقاومت می دانم.

از حسان النوری درباره برنامه های انتخاباتی اش پرسیدیم، وی گفت آنچه مرا در این انتخابات از دیگران متمایز می کند، این است که یک برنامه جامع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ارائه کرده ام.

وی گفت که معتقد است این برنامه می تواند برای آینده سوریه و مردم کشورش عملی و بسیار مفید باشد.

دیدگاه النوری را درباره روابط کشورش با کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی جویا شدیم که پاسخش چنین بود: اولویت اول من، کشورهای دوست و همپیمان سوریه هستند که در شرایط سخت در کنار مردم ما بوده اند.

وی افزود: اما در خصوص روابط با غرب باید منطقی باشیم. این روابط باید در چارچوب استقلال سوریه و منافع ملی کشورمان باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه که به همراه ˈماهر عبدالحفیظ حجارˈ، سیاستمداری از جریان چپ کمونیستی، قرار است با بشار اسد رقابت کند، می گوید: من قائل به رابطه باز با غرب ، بویژه با آمریکا نیستم، بلکه الگوی ایران را که یک رابطه منطقی با غرب برقرار کرده، بیشتر می پسندم.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه که بخش خارج از سوریه رای گیری آن هفته گذشته انجام شد، روز سه شنبه با حضور سه شرکت کننده ، درسراسر کشور سوریه برگزار می شود.

برغم تبلیغات رسانه ای در غرب و برخی کشورهای منطقه که سعی دارد القا کند، اسد محبوبیت خود را در سوریه از دست داده ، اما ناظران همچنان او را شانس اول این انتخابات می دانند.

خاورم** 1770 ** 1586
کد N313988

وبگردی