آفتاب

حماس با تشکیل دولت بدون وزارت اسیران مخالف است

حماس با تشکیل دولت بدون وزارت اسیران مخالف است

در حالی که جنبش فتح اعلام کرده است دولت توافقی امروز (دوشنبه) معرفی می‌شود، سخنگوی حماس اظهار کرد که موضع نهایی این جنبش این گونه است با تشکیل دولتی که وزارتخانه اسیران در آن وجود نداشته باشد، مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پس از اینکه جنبش فتح اعلام کرد که دولت جدید امروز اعلام می‌شود و سوگند می‌خورد سامی ابوزهری، سخنگوی حماس اعلام کرد که این جنبش با تشکیل دولتی که وزارتخانه اسیران در آن وجود نداشته باشد مخالف است.

این سخنان سخنگوی حماس ممکن است که دلیلی برای به تاخیر افتادن اعلام ترکیب دولت توافق ملی باشد.

ابوزهری عنوان داشت: ما این موضع خود را به جنبش فتح اعلام کرده‌ایم، پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دولتی که رامی حمدالله ریاست آن بر عهده خواهد داشت روز دوشنبه پس از تاخیر چند روزه معرفی می‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که طرف اسرائیلی اعلام کرده است این دولت را به محض تشکیل آن تحریم خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از جامعه بین‌الملل خواست تا برای به رسمیت شناختن دولت توافق ملی فلسطین عجله‌ای نداشته باشد.

محمود عباس تمایل دارد که وزارتخانه اسیران را حذف کرده و به جای آن یک نهاد مستقل را روی کار بیاورد اما حماس با این خواسته عباس مخالف بوده و این اقدام را "ضربه‌ای روحی" به اسیران فلسطینی در داخل زندان‌ها می‌داند.

انتهای پیام

کد N313970

وبگردی