آفتاب

پیروزی اسد در انتخابات یعنی مخالفان ۳ سال دروغ گفتند‌

پیروزی اسد در انتخابات یعنی مخالفان ۳ سال دروغ گفتند‌

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی پیروزی اسد در انتخابات را به معنی دروغ گویی مخالفان و غربی ها طی ۳ سال گذشته ذکر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه شب سیما با اشاره به جایگاه ویژه سوریه در سیاست خارجی کشور به دلیل گره خوردن با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت: چندین نوبت دشمنان سوریه تحت عنوان دوستان، گردهمایی هایی را ترتیب دادند و عملا علیه سوریه تصمیم گیری کردند.

وی افزود: این ایده شکل گرفت که ما دوستان واقعی سوریه را جمع کنیم که به این ترتیب در اسفند سال گذشته 8 کشور شرکت کردند و در این نوبت این تعداد به 4 برابر رسید.

وی گفت: حضور 25 هیئت پارلمانی در سطح روسای کمیسیون ها، 2 رئیس مجلس بولیوی و مالی، چند نماینده مجلس و 7 تن از سفرای مقیم تهران به نمایندگی از طرف مجالس خود، در مجموع 32 هیئت با این کیفیت، موفقیت اجلاس را بسیار افزایش داد.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس افزود: این مقطع به علت تحولات میدانی و داخلی سوریه، توافق مسلحین و گذاشتن اسلحه بر زمین به گونه ای که اتفاق حمص بسیار مهم بود و در ریف دمشق هم تکرار شد و در حلب در حال شکل گیری است و نیز قرار گرفتن در آستانه انتخابات- بسیار حساس است.

وی تصریح کرد: وقتی امریکا با انتخابات مخالفت می کند یعنی اسد از محبوبیت فزاینده ای برخوردار است و در مقابل ادعاهای آنها، از راه رسمی و انتخابات مشروعیت پیدا می کند.

وی درباره محورهای مورد بحث در نشست دوستان سوریه در تهران گفت: محکومیت پدیده شوم تروریسم، انتخابات به عنوان بهترین و منطقی ترین گزینه، مخالفت با فشارهای غیرمنطقی و سوء‌ استفاده امریکا از قدرت خود مانند موضوع اعاده سوریه به دادگاه کیفری که از طرف روسیه و چین وتو شد و ضرورت ارسال کمک های انسان دوستانه از محورها مورد بحث در این اجلاس بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:‌ پیشنهادهای جدید هم مطرح شد از جمله این که هیئت نمایندگی مجلس شورای اسلامی بازگشت آوارگان و شروع بازسازی سوریه بعد از انتخابات و آرامش در این کشور را پیشنهاد کرد.

وی گفت: با توجه به ایستادگی بشار اسد در سخت ترین شرایط و مقبولیت وی، پیش بینی می شود که با مقبولیت بالایی برنده انتخابات باشد، یعنی فضای سوریه این موضوع را نشان می دهد.

وی افزود: بعد از انتخابات، مخالفان مجبور هستند تا با ملت سوریه مقابله کنند و این امر به نفع آن‌ها نیست.

انتهای پیام

کد N313941

وبگردی