آفتاب

نشست وزرای دفاع ناتو برای تقویت نیروها در لهستان

نشست وزرای دفاع ناتو برای تقویت نیروها در لهستان

سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد، وزرای دفاع ناتو قرار است در نشستی که هفته جاری در بروکسل بلژیک برگزار می‌شود درباره تقویت نیروها در لهستان به گفت و گو بنشینند؛ اقدامی که با هدف تضمین دادن به کشورهای نگران از مداخله نظامی روسیه در اوکراین صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت: 28 کشور عضو ائتلاف ناتو تقویت "نیروهای چند ملیتی شمال شرق" را در "ژتژتشین" (شمال غرب لهستان) مورد بررسی قرار می‌دهند.

اوآنا لانگسکو، سخنگوی ناتو در بروکسل گفت: وزرای دفاع ناتو روز سه شنبه اقداماتی را که ائتلاف در مقابل اقدامات روسیه در قبال اوکراین انجام داده مدنظر و مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی افزود: این اقدامات شامل افزایش گشت‌های هوایی و شناسایی برفراز کشورهای حوزه بالتیک، پرواز هواپیماهای آواکس بر فراز لهستان و رومانی، رزمایش‌های بیشتر و افزایش حضور نیروی دریایی کشورهای عضو ناتو از بالتیک تا دریای سیاه است.

این مقام مسئول ناتو در ادامه گفت: وزرای امور خارجه 28 کشور عضو ناتو قرار است اقدامات و رویکردهای بلند مدت درباره بحران اوکراین را به بحث گذاشته و مسئله آمادگی برنامه‌هایی را برای تمهیدات نشست ولز در سپتامبر 2014 مورد بررسی قرار دهند.

وزیر دفاع لهستان در آوریل سال جاری میلادی گفته بود که مداخله نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه و پس از آن پیوستن این شبه جزیره به روسیه از آن جهت حیاتی است که تعدادی از نیروهای ناتو در شرق اروپا حضور دارند و نباید بگذارند که روسیه دست به چنین اقداماتی بزند.

کشورهای شرق اروپا پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حضور 4000 سرباز در مرز اوکراین نگران اقدامات نظامی بیشتر مسکو هستند و ناتو تلاش می‌کند تا با استقرار موقت نیروهای نظامی و انجام مانورهایی در این منطقه به کشورهای حوزه بالتیک و همسایه اوکراین تضیمن دهد.

انتهای پیام

کد N313922

وبگردی