آفتاب

سوریه؛ تجربه دمکراسی در میانه جنگ

سوریه؛ تجربه دمکراسی در میانه جنگ

دمشق - ایرنا- تحرکات گروههای تروریستی در کمتر از 48 ساعت مانده به انتخابات ریاست جمهوری سوریه، بیشتر شده است، بطوری که در روز یکشنبه صدای چند انفجار نسبتا مهیب، در دمشق مرکز این کشور شنیده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، آنطور که مسوولان امنیتی گفتند، صدای انفجارهای روزهای شنبه و یکشنبه مربوط به مناطقی از ریف دمشق است که ارتش سرگرم پاکسازی این مناطق است.

شاید برای خارجیان تازه وارد و خبرنگارانی که طی روزهای اخیر برای پوشش انتخابات وارد دمشق شده اند، کمی غیرعادی به نظر برسد، اما حوالی ظهر یکشنبه مردان و زنان و حتی کودکانی که در بازار سرپوشیده دمشق قدیم معروف به بازار حمیدیه در تردد بودند، هیچ واکنشی نشان ندادند و انگار اتفاقی نیفتاده است.

حتی نزدیک به 50 زن و کودک زائرلبنانی که برای زیارت مرقد حضرت رقیه (س)، دخت گرامی امام حسین (ع)، از کنار مسجد اموی در این منطقه عبور می کردند، هیچ توجهی به چند انفجار پرسروصدا نکردند.

این روزها در سوریه همه آماده اند تا پای صندوق های رای بروند، آن هم در شرایطی که بخش هایی از کشور همچنان درگیر نبردهایی سخت میان ارتش سوریه با گروههای تروریستی و تکفیری است.

دولت سوریه بعد از ماهها نبرد سخت و پیروزی هایی که کسب کرد، اکنون مصمم است به هرقیمت این انتخابات را که پاسدار دمکراسی در این کشور خوانده می شود، برگزار کند.

تلاش گروههای افراطی و تروریستی هم برای جلوگیری ایجاد ترس و دلسردی میان مردم در این روزها همچنان نتوانسته است تاثیری در قصد آنان برای شرکت در این آزمون بگذارد، آن حد که گفته می شود دیگر ترس سوری ها از تروریست ها ریخته است.

هانی زاده کارشناسان و تحلیلگر مسایل خاورمیانه که در دمشق بسر می برد، در این خصوص گفت: این آزمون بزرگ دمکراسی در سوریه محسوب می شود که برنده آن مردم این کشور خواهند بود.

وی در تحلیلش از اوضاع سوریه، معتقد است که انتخابات به تداوم پیروزی های ارتش سوریه که حالا انگیزه بیشتری در نبرد با تروریسم یافته اند، کمک می کند.

خاورم**1770**1586
کد N313893

وبگردی