آفتاب

انتخابات و همبستگی، نوید بخش آرامش سوری ها

انتخابات و همبستگی، نوید بخش آرامش سوری ها

دمشق - ایرنا - مردم سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کشورشان با ایستادگی و تحمل بحران های داخلی چند سال اخیر، به منظور پاسداری از سرزمین شان، برای حضوری پررنگ در عرصه انتخابات پیش رو شعار ˈهمبستگیˈ سر داده اند که روزهای توام با آرامشی را برای مردم این کشور نوید می دهد.

به گزارش ایرنا ، بسیاری از مردم سوریه که با صبوری و تحملی وصف ناپذیر پاره ای از درگیری های ناخواسته حدود سه سال گذشته را پشت سر گذاشته اند، اکنون حضور در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان را راه گشای آینده ای روشن می دانند، به همین علت با مقاومت و تلاش ، هجمه های روانی ایجاد شده از هر سویی را نادیده گرفته، شعار همبستگی سر می دهند.

در زمان باقی مانده به روز سرنوشت ساز سوریه و سوری ها، حضور مردم در عرصه تبلیغات در حالی پر رنگ و پررنگ تر می شود که به رغم وجود و ادامه برخی درگیری ها در پاره ای از نقاط سوریه، اخبار و گزارش ها از افزایش حملات تروریستی در این کشور حکایت دارد.

براساس تازه ترین گزارش ها، گروه تروریستی ˈداعشˈ پنجشنبه (هشتم خرداد/29 مه) با حمله به سه روستای سوریه بار دیگر سبب کشته شدن دستکم هفت کودک و هشت تن از مردم بی گناه سوریه شد.

این در حالی است که بخش دیگری از اخبار و گزارش های منتشره از منابع مختلف خبری همچنان از بازگشت مردم به شهر و خانه های آسیب دیده خود حکایت می کند.

بنا به اعلام کمیته انتخابات ریاست جمهوری وزارت خارجه سوریه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز 13 خرداد کمتر از دو روز دیگر برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد تلاش رسانه های غربی و عربی برای القای تداوم ناامنی ها در سوریه و همچنین بزرگنمایی برخی عملیات تروریستی به منظور ایجاد فضای روانی متشنج در راستای تضعیف روحیه مردم در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه است.

به رغم تشکیل گروه نظارت بر حقوق بشر و تعیین نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه و اعزام تروریستها و حمایت غربی - عربی

بسیاری از سوری ها با درک درست شرایط پیش رو با ایستادگی و بازگشت به سرزمین شان در پی احقاق حقوق مدنی خود برآمده اند.

شعار همبستگی ستاد تبلیغاتی بشار اسد که از سوی مردم این کشور همراهی می شود، از عزم سوری ها برای اخذ تصمیم جدی حکایت دارد.

بر اساس گزارش منابع مختلف خبری ، بیش از 95 درصد از سوری های مقیم خارج از کشور در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند .

ˈفیصل المقدادˈ معاون وزیر امور خارجه سوریه با اعلام برگزاری یک انتخابات دموکراتیک در 43 سفارت سوریه در کشورهای مختلف، از مشارکت بیش از 95 درصدی سوری های مقیم خارج در این انتخابات خبر داد.

المقداد، حضور سوری های مقیم خارج در این انتخابات را بیانگر آگاهی و شعور سیاسی بالای ملت سوریه و اعتقاد آن ها به مسوولین کشورشان توصیف کرد.

ˈعمران الزعبیˈ وزیر اطلاع سوریه نیز در این باره گفت: به رغم تلاش های تروریست ها برای اختلال در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ملت سوریه با مشارکت در این انتخابات بر توطئه های تروریست ها خط بطلان خواهند کشید.

الزعبی جمعه گذشته در مصاحبه با تلویزیون ˈالمنارˈ، از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به عنوان پیام پایان بحران و پیروزی ملت سوریه یاد کرد.

وی، حضور ملت در انتخابات را پاسخی به توطئه گران دانست و گفت : آغوش سوریه به روی تمام شهروندانش باز است .

الزعبی گفت: هدف از جنگ علیه سوریه سرنگونی دولت و نابودی توانمندی ها و از میان بردن نقش عربی، منطقه ای و بین المللی این کشور است و حامیان تروریسم به خاطر آن که بشار اسد رییس جمهوری سوریه از حاکمیت کشورش دفاع و به تقویت آن کمک می کند، با او مخالف هستند.

این وزیر سوری اعلام کرد: بیش از 200 رسانه و 70 شبکه تلویزیونی برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری وارد دمشق شده اند .

وی ، از تلاش دولت سوریه برای برگزاری انتخاباتی کاملا عادلانه و آزاد و به دور از هر گونه خدشه ای خبر داد.

همچنین بشار اسد رییس جمهوری سوریه روز شنبه در دیدار با هیاتی از کره شمالی علت همه فشارها بر کشور متبوعش را به دلیل تبعیت نکردن از دیگران، استقلال در تصمیم گیری و ایستادن در مقابل برنامه های استعماری دانست.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را نشانه اقتدار دولت و ارتش این کشور در برقراری امنیت و اداره کشور دانسته و نتایج این انتخابات را تعیین کننده آینده سوریه می دانند.

ˈماهر عبد الحفیظ حجارˈ، ˈحسان عبدالله النوریˈ و بشار اسد در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری سوریه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نتیجه نهایی آرای اتباع سوریه در این انتخابات قرار است همراه با آرای انتخابات در داخل این کشور اعلام شود.

گزارش از مینا غفرانی

خاورم**7074**1586*
کد N313875

وبگردی