آفتاب

مولانا نقوی:مهمترین پیام امام خمینی (ره) اتحاد بود

مولانا نقوی:مهمترین پیام امام خمینی (ره) اتحاد بود

دهلی نو - ایرنا - یک رهبر شیعیان هنداز مسلمانان خواست تا با پیروی از آموزه ها و اندیشه های امام خمینی (ره) توطئه های صهیونیست ها و امپریالست علیه دنیای اسلام را شکست دهند.

مولانا سیدجلال حیدر نقوی رییس جامعه شهید مطهری در هندوستان روز دوشنبه در گفت و گوی با ایرنا به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی میراثی برای تعالی دنیای اسلام بجا گذاشته اند که باید از آن پیروی کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به میراث امام خمینی (ره) گفت: اتحاد مسلمانان در راس اندیشه های امام خمینی (ره) است و همواره ایشان از مسلمانان جهان می خواستند که اختلاف های کوچک خود را نادیده بگیرند و اتحادشان را تقویت کنند.

دبیر مشترک مجلس علمای هند با اشاره به بحران هایی که در برخی کشورهای اسلامی بدلیل تفرقه بروز کرده، گفت: این امر نه تنها به ضعیف شدن ملت های مسلمان می انجامد بلکه می تواند روند پیشرفت کشورهای اسلامی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید برای شکست توطئه هایی که از صهیونیسم سرچشمه می گیرد با هم متحد شوند و این اتحاد بدون پیروی از میراث ارزشمند رهبر الهام بخش قرن حاصل نمی شود.

مولانا سیدجلال حیدر نقوی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری نمونه است که با وجود همه مخالفت ها و جبهه های معاند سرپا و شکوفاست. این شکوفایی نتیجه پیروی از اندیشه های رهبری بزرگ است.

وی ضمن ابراز احترام به روح بزرگوار امام راحل در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ایشان اظهار داشت: تعالی ملت های مسلمان پیروی از راهی است که امام خمینی(ره) طی سالها مبارزه نشان داده است.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N313828

وبگردی