آفتاب

عریقات: اسرائیل به دنبال شکست آشتی ملی فلسطین است

عریقات: اسرائیل به دنبال شکست آشتی ملی فلسطین است

رئیس هیأت مذاکره‌کننده فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه رژیم صهیونیستی را به تلاش برای شکست آشتی ملی فلسطین متهم و اعلام کرد که این رژیم می‌خواهد با این بهانه مذاکرات سازش را نابود کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، رئیس هیأت مذاکره‌کننده فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه خاطرنشان کرد که اسرائیل به دنبال بهانه می‌گردد تا مذاکرات سازش و راه حل تشکیل دو دولت را به کلی نابود کند و به همین منظور همواره ادعا می‌کند که شریکی حقیقی برای صلح وجود ندارد.

عریقات افزود: رژیم صهیونیستی شهرک‌سازی و سیاست زورگویی و نابودی راه حل تشکیل دو دولت را در دستور کار خود قرار داده و توانسته بدین‌گونه تلاش‌های آمریکا برای موفقیت مذاکرات سازش طی 9 ماه گذشته را ناکام بگذارد و هیچ تمایل و رغبتی برای ادامه مذاکرات ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از دودستگی و اختلافات داخلی فلسطینیان به عنوان بهانه‌ای برای فرار از صلح و سازش بهره می‌برد و اکنون نیز آشتی ملی فلسطین را بهانه کرده و مدعی است که شریکی حقیقی برای صلح وجود ندارد تا بدین گونه بتواند به سیاست شهرک‌سازی در اراضی اشغالی ادامه داده و از تحقق صلح و سازش طفره رود.

عریقات شکاف داخلی فلسطین را هدف استراتژیک و راهبردی اسرائیل برای نابودی راه حل تشکیل دو دولت خواند.

این رهبر جنبش فتح اظهار داشت: تلاش ها برای تحقق آشتی ملی همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا مصلحت عالی فلسطینیان در این نهفته است و ما هرگز از آن عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی پیش‌بینی کرد که به محض تشکیل دولت وحدت ملی، جامعه بین‌الملل نیز از آن استقبال کند.

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان پیش‌تر تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به وی ابلاغ کرده که در صورت تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت حماس آن را تحریم خواهد کرد.

عباس در ادامه گفت: ما قدم به قدم جلو می‌رویم و هیچ‌یک از اقدامات اسرائیل را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام

کد N313783

وبگردی