آفتاب

کابل: پاکستان به دنبال اخلال در دور دوم انتخابات افغانستان است

کابل: پاکستان به دنبال اخلال در دور دوم انتخابات افغانستان است

شورای امنیت ملی افغانستان، پاکستان را به اخلال در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی، شورای امنیت ملی افغانستان در نشست خود پرتاب موشک از خاک پاکستان به مناطقی در شرق افغانستان را شدیدا محکوم کرده و آن را تلاشی برای اخلال در روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خوانده است.

بر اساس خبری که در وب‌سایت رسمی دولت افغانستان منتشر شده، اعضای این شورا پس از شنیدن گزارش وزیران دفاع و کشور در مورد این حملات موشکی، از وزارت خارجه خواستند تا یادداشت‌هایی مبنی بر نگرانی شدید دولت افغانستان به حکومت پاکستان ارسال کند.

شورای امنیت ملی افغانستان همچنین از آمریکا به دلیل سکوت در برابر این اقدام پاکستان انتقاد کرده و از مشاور امنیت ملی ریاست‌جمهوری خواسته است تا نگرانی شدید دولت این کشور را به اطلاع آمریکا برساند.

شورای امنیت ملی افغانستان عدم واکنش دولت آمریکا را که با مفاد سند همکاری‌های دراز مدت استراتژیک در قبال این‌گونه حملات و تجاوزهای خارجی در تضاد است، خلاف تعهدات واشنگتن در برابر افغانستان خواند.

اعضای شورای امنیت ملی افغانستان همچنین تصمیم گرفته‌اند،‌ افسران بلندرتبه دفاعی و امنیتی این کشور در اعتراض به حملات موشکی پاکستان، در نشستی که قرار است روز چهارم ژوئن در اسلام آباد برگزار شود، شرکت نکنند.

انتهای پیام

کد N313776

وبگردی