آفتاب

توطئه علیه ملت سوریه توطئه علیه دموکراسی و آزادی بیان است

توطئه علیه ملت سوریه توطئه علیه دموکراسی و آزادی بیان است

تهران- ایرنا- عضو پارلمان برزیل گفت: کسی که علیه ملت سوریه توطئه می کند علیه دموکراسی و آزادی بیان توطئه می کند و این حرکت زشت صبر و امید مردم سوریه را تخریب می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، پروتژ کیروز در دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه با اشاره به بحران های موجود در عرصه بین المللی و منطقه خاورمیانه گفت: در بسیاری از کشورهای عربی که در آنها فرهنگ اسلامی وجود دارد با بحرانهای نگران کننده رو به رو هستند و این درحالی است که مردم این کشورها بر رحمانیت و بخشندگی خداوند اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه شهروندان و حاکمان برزیل یاد گرفته اند همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند گفت: ما برزیلی ها بخوبی راه مهم زیست بین خود را می دانیم و می دانیم که ارزش های مردم سالارانه ارزش هایی هستند که باید در اجتماع پیدا شوند و به همین دلیل فکر می کنیم که مردم سوریه باید در آزادی زندگی کنند.

عضو پارلمان برزیل خاطر نشان کرد: ایالت متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که در سوریه دخالت کردند لازم است اصول دموکراسی و حقوق بشر را در این کشور مورد احترام قرار دهند و سیاست های یک بام و دو هوای خارجی در کشوری مثل سوریه جواب نمی دهد.

وی ادامه داد: دخالت در امور سایر کشورها محکوم است و این ها برگرفته از ارزش های جهانی است که تمدن بشری به آن احترام می گذارد.

کیروز همچنین گفت: آمریکا و کشورهای همسو با آن ارزش ها را دستکاری کرده و آنها را دستخوش تغییر می کنند و این در حالی است که نباید رویکرد دوگانه ای در مقابل کشورها داشت.

وی ادامه داد: ایالت متحده در منطقه خلیج فارس رویکرد دوگانه ای در پیش گرفته و دخالت های آمریکا و برخی از کشورهای عربی به حدی رسیده که عملا از تروریسم دفاع می کنند.

عضو پارلمان برزیل ضمن تاکید بر حمایت از آرمان فلسطین و اصل حق تعیین سرنوشت ملت ها گفت: رییس جمهور بشار اسد در شرایط سختی قانون تکثرگرایی حزبی را ابلاغ کرده و این تکثرگرایی می تواند راه حلی برای حل مشکل سوریه باشد و این نشان می دهد که این کشور افقی در پیش رو دارد.

وی ادامه داد: سایر کشورها باید از دخالت نظامی در سوریه خودداری کنند و جامعه بین الملل باید از ارزش های بشری در این کشور حمایت کند.

کیروز خاطر نشان کرد: کسی که علیه ملت سوریه توطئه می کند علیه دموکراسی و آزادی بیان توطئه می کند و این یک حرکت زشت و تخریب صبر و امید مردم سوریه است.

به گفته نماینده پارلمان برزیل این اقدامات در راستای حمایت از تروریسم در سوریه است به ویژه دخالت نیروهای خارجی به رهبری ایالات متحده باعث ایجاد مناقشه در کشورهای عربی شده و بیش از این نمی توان ساکت ماند بلکه باید در برابر این دخالت نامتناسب با هم متحد شویم.

وی با تاکید بر اینکه پارلمان برزیل اعمال خشونت از سوی هر یک از طرفین درگیر را محکوم می کند، گفت: پلورالیسم (تکثرگرایی) و دفاع از حقوق بشر در راستای ساخت دنیای جدید به ما کمک می کند و از جمله ابزاری است که در راستای صلح به نفع ما خواهد بود.

سیام(3)**2021**م.ب**1449
کد N313644

وبگردی