آفتاب
سبحانی نیا:

اصرار بر استمرار سیاست های اشتباه برخی کشورها خطر تروریسم را تقویت کرده است

اصرار بر استمرار سیاست های اشتباه برخی کشورها خطر تروریسم را تقویت کرده است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اصرار برخی کشورها بر استمرار سیاست های اشتباه خود در قبال بحران سوریه نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه با تقویت خطر تروریسم مشکلات مردم سوریه را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسین سبحانی نیا در دومین نشست روسای کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه گفت: به دلیل سیاست های غیرمسوولانه طرف های خارجی و دخالت آنها، بحران سوریه ابعاد پیچیده ای به خود گرفته و خطر تروریسم و جریان های تکفیری نه تنها ثبات و امنیت سوریه، بلکه امنیت منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپایی و غربی را نیز مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: اصلی ترین مسوولیت جامعه جهانی در حال حاضر برخورد قاطع با خطر تروریسمی است که در سوریه جریان دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مهم ترین بازیگر اثرگذار در افزایش خونریزی و کشتار و پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه رژیم صهیونیستی است که منابع حیاتی خود را در تروریسم و تشنج منطقه ای تعریف کرده و با تامین سلاح و خدمات پزشکی برای تروریست ها دامنه درگیری ها را گسترش می دهد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای تحولات جاری در سوریه همواره بر اصل راه حل سیاسی و برگزاری گفت و گوهای ملی فراگیر در این کشور تاکید داشته و گذشت زمان نیز صحت نگاه جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رسانده است.

سبحانی نیا با تاکید بر اینکه مردم سوریه بایستی سرنوشت خود را از طریق راهکار دموکراسی تعیین کنند افزود: راه حل های خارجی و تجاهل نسبت به نقش مردم سوریه در حل و فصل های منطقه ای و بین المللی درمان مناسبی برای مشکل سوریه نخواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست دوستان سوریه در تهران گفت: دوستان واقعی مردم سوریه می توانند در کنار اراده ملی شکل گرفته در داخل سوریه، برای کمک به برون رفت از این بحران نقش سازنده ای داشته باشند.

وی ضمن تبریک موفقیت برگزاری مراحل اولیه انتخابات سوریه اظهار داشت: حضور پرشور و مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات در این کشور نوعی حمایت مردمی از حاکمیت موجود در این کشور خواهد بود.

سیام(3)**2021**م.ب **1449
کد N313406

وبگردی