آفتاب
نشست دوستان سوریه،

سفیر کره‌شمالی: برگزاری انتخابات در سوریه باعث ثبات سیاسی در این کشور می‌شود

سفیر کره‌شمالی: برگزاری انتخابات در سوریه باعث ثبات سیاسی در این کشور می‌شود

سفیر کره‌شمالی در تهران با ابراز مخالفت نسبت به مداخلات نظامی در بحران سوریه، گفت که برگزاری انتخابات در سوریه موجب ایجاد ثبات سیاسی در این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چو این چول در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه اظهار کرد: این نشست می‌تواند نقطه عطفی برای ارائه پیشنهاد و یافتن راه‌حل برای بحران سوریه باشد، چراکه این بحران در حال حاضر وارد دوره جدیدی شده که باعث تخریب، ویرانی و از دست دادن جان میلیون‌ها سوری شده است.

وی افزود: وقت آن است که جامعه بین‌الملل وارد صحنه شود و نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دهد و از آتش‌افروزی در سوریه پیشگیری کند. ما اینجا جمع شده‌ایم تا با تبادل‌نظر و مذاکره راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای اتمام خشونت و خونریزی در سوریه پیدا کنیم و این مسوولیتی بر دوش ماست، لذا امیدواریم در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی و یافتن راه‌حل به نتیجه‌ای برسیم.

سفیر کره‌شمالی در ادامه بحران سوریه را ناشی از توطئه‌های خارجی عنوان و خاطرنشان کرد: برخی کشورها دست به دست هم داده بودند بحرانی در سوریه و خاورمیانه ایجاد کنند، این در حالی است که ما مخالف هر نوع مداخله نظامی در بحران سوریه هستیم و معتقدیم این مداخلات نظامی نباید ادامه یابد.

وی با ابراز مخالفت نسبت به مداخله غربی‌ها در امور سایر کشورها گفت: متاسفانه این مداخلات صلح و ثبات در سوریه را به خطر انداخته است.

سفیر کره‌شمالی با بیان اینکه مشکل سوریه از طریق مردم این کشور به شکل سیاسی حل خواهد شد، گفت: سوری‌ها حق تعیین سرنوشت خود را دارند و ما از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه حمایت می‌کنیم زیرا باعث ثبات سیاسی در این کشور خواهد شد و این حق مسلم و مشروع تمام مردم سوریه است که آینده خود را براساس اصول دموکراسی تعیین کنند.

چو این چول خاطرنشان کرد: کشور ما از اتحاد و همبستگی مردم سوریه در قبال رویه‌ها و رفتارهای خصومت‌آمیز و مداخله‌گر کشورهای غربی حمایت می‌کند و ما امیدواریم کشورهایی که این اعمال را انجام می‌دهند تغییر رویه بدهند و سوریه نیز اتحاد احزاب و گروه‌ها را به دست بیاورد.

وی ضمن ابراز حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله سوریه گفت: نشست دوستان سوریه ان‌شاءالله نقطه عطفی برای این کشور خواهد بود چرا که این نشست واقعا بین کشورهای دوست سوریه انجام شده و ما امیدواریم به راه‌حل مناسب و مقتضی برای بحران سوریه دست یابیم.

انتهای پیام

کد N313376

وبگردی