آفتاب

سید حسن خمینی: با تمام مردم دنیا می‌توان با زبان هنر صحبت کرد

سید حسن خمینی: با تمام مردم دنیا می‌توان با زبان هنر صحبت کرد

یادگار امام (ره) با تصریح این‌که بیان یک حقیقت به زبان هنر به ترجمه نیاز ندارد، یادآور شد که با تمام مردم دنیا می‌توان با زبان هنر صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایان (ایسنا)، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از اصحاب هنر در بیان اهمیت هنر عنوان کرد: زبان‌ها در تاریخ و جغرافیا محصورند. زبان یک قرارداد لسانی میان اهل جمعیت و گروه خاصی است که تا وقتی آن قرارداد و آن افراد باقی‌اند این زبان زنده است.

وی ادامه داد: جغرافیا مانع بزرگی برای زبان است. ما فارسی‌زبان‌ها با زبان خودمان می‌توانیم تنها با یکی-دو کشور ارتباط برقرار کنیم. اگر بیان واقعیت را محصور در زبان کنیم باید آن واقعیت را در جغرافیایی خاص محدود کنیم، اما آن زبانی که همه مردم در طول تاریخ و جغرافیا با آن ارتباط دارند زبان هنر است.




سیدحسن خمینی تصریح کرد: اگر بگوییم پیوند انسان‌ها با هم در انسانیت‌شان است قطعه‌ای از انسانیت، انسان‌هاست. بیان یک حقیقت به زبان هنر به ترجمه نیاز ندارد، مخاطب آن را بدون ترجمه می‌فهمد. شما به راحتی می‌توانید با تمام مردم دنیا با زبان هنر صحبت کنید. همین موضوع است که این امر را مهم می‌کند و برای ما هم که دلباخته عقاید خودمان هستیم این زبان برایمان دلگشا است.




انتهای پیام




کد N313365

وبگردی