آفتاب
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

ثبت ماهانه 20 هزار دادخواست در شهر تهران/ تا پایان امسال مراکز استانها به سیستم سخا متصل می شود

ثبت ماهانه 20 هزار دادخواست در شهر تهران/ تا پایان امسال مراکز استانها به سیستم سخا متصل می شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به ثبت روزانه 20 هزار دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران گفت: تا پایان امسال تمام استانها دارای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری امروز در جمع خبرنگاران گفت: فاز سوم طرح ارائه خدمات الکترونیک قضایی- سخا- آغاز شد. در حال حاضر دادخواست های تمام مجتمع های قضایی شهر تهران در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می شود. اکنون 40 دفتر در تهران فعال است که تا پایان امسال به 80 دفتر افزایش پیدا می کند.

وی افزود: افرادی که دسترسی به اینترنت دارند می توانند با مراجعه به سایت «عدل ایران» اقدام به انجام کارهای اولیه ثبت دادخواست کنند. افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام به ثبت دادخواست خود کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز اولین جلسه توجیه برای راه اندازی این دفاتر در 31 استان کشور برگزار شد که با استقبال خوب روسای دادگستری استانها همراه بود. برای راه اندازی دفاتر در استانها از دو ماه پیش فراخوان داده شده بود و دو برابر ظرفیت هر استان افرادی که بیشترین امتیاز را داشته اند شناسایی و به روسای دادگستری ها معرفی شدند. روسای دادگستری نیز از بین این افراد با مصاحبه اقدام به گزینش می کنند.

شهریاری تاکید کرد: تا پایان امسال تمام استانها به سیستم فعال متصل می شوند البته در مرحله اول فقط مراکز استانها متصل شده که توسط آمارها اتصال مراکز استانها و شهر تهران می تواند 70 درصد دادخواست ها را به صورت الکترونیکی ثبت کند.

وی در خصوص اتصال سیستم قوه قضاییه به نیروی انتظامی نیز گفت: این طرح به صورت پایلوت بین کلانتری یوسف آباد و دادسرای خارک در حال اجراست با ریسک های این طرح شناسایی و حل شود.

وی در پایان در خصوص آمار ثبت دادخواست ها در شهر تهران نیز گفت: براساس آمار ماهانه حدود 20 هزار دادخواست در شهر تهران به ثبت می رسد.

 

 

کد N313359

وبگردی