آفتاب

حقیقت پور: دولت باید جواب منتقدان را بدهد و از کوره در نرود

حقیقت پور: دولت باید جواب منتقدان را بدهد و از کوره در نرود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است در فضای سیاسی داخل کشور حامیان و منتقدان دولت باید قواعد بازی سیاسی را مورد توجه قرار دهند.

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص تلاش برخی جریانهای سیاسی برای 2 قطبی کردن جامعه، گفت: قاعدتا هر دولتی بر سر کار می آید، طرفداران و منتقدانی دارد؛ مهم آن است که 2 طرف فقط قاعده بازی را رعایت کنند. منتقد انتقاد سازنده داشته باشد و برنده هم لحاظ جمیع جهات،تحمل منتقد را بکند. اگر این قاعده ها رعایت شود، فضای سیاسی قطعا دو قطبی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه برخی جامعه را سیاه و سفید می بینند ، اظهار داشت: این دوستان توجه ندارند که اگر امروز آنها پیروز انتخابات نشدند، فردا ممکن است  فضا تغییر کند و آنها در موضع قدرت قرار بگیرند.
حقیقت پور در پاسخ به اینکه قبول دارید اتاق فکر هایی برای تخریب دولت شکل گرفته است، با تاکید بر اینکه « بعید می دانم این گونه باشد.»، خاطر نشان کرد: اینها اتاق فکرهای جریاناتی است که نقد می کنند.ما باید اجازه نقد را بدهیم و نقد را بشنویم و جواب آن را بدهیم و از کوره هم در نرویم.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم که معتقد است هر میزان دولت دنده انتقاد پذیری پهن تر باشد به نفعش است، گفت: در آن سو هم منتقدان باید کمتر نیش بزنند، و قواعد بازی سیاسی را رعایت کنند.
وی ثمره افراط در رفتار سیاسی را خروج از مدار عدالت خواند و تاکید کرد: طبیعی است که هر جریان که رفتار افراطی در فضای سیاسی داشته باشد، این رفتارمشکل ساز می شود و هزینه تولید می کند و هزینه نظام را بالا می برد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به تسخیر سفارت انگلیس در چند سال قبل، اظهار داشت: این رفتار نوعی افراط بود و امروز نتیجه آن این است که بایدخسارت بدهیم. این رفتار نمونه ای از افراط در رفتار سیاسی است. اعتراض در درب سفارت کار درستی بود، اما ورود و تخریب اموال، حتما اشتباه بود.
/27212

 

کد N313291

وبگردی