آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

هانی‌زاده: کاندیداهای انتخابات سوریه مشارکت را پررنگ می‌کنند

هانی‌زاده: کاندیداهای انتخابات سوریه مشارکت را پررنگ می‌کنند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره انتخابات سوریه گفت: 3 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که از طیف سیاسی مختلف در این رقابت نفس گیر شرکت کردند سطح مشارک ملی را به دلیل تنوع گرایش‌ها پررنگ‌تر کردند.

حسن هانی‌زاده، که در سوریه به‌سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که حضور حسان عبدالله النوری و عبدالحفیظ حجار که از منتقدان آگاه اما پرسروصدای سوریه تلقی می‌شوند اهمیت فوق‌العاده‌ای به این انتخابات تاریخی بخشیده‌ است، خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که دو نامزد انتخاباتی با گرایش‌های مخالف حزب بعث در کنار رییس‌جمهور سوریه به رقابت می‌پردازند و این ویژگی در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

هانی‌زاده افزود: فرایند فضای سیاسی سوریه نشان می‌دهد که اقبال عمومی برای انتخاب بشار اسد برای یک دوره 7 ساله دیگر بسیار بالاست. دلیل این امر این است که بشار اسد رییس جمهور سوریه در طول 3 سال گذشته با وجود تهدیدات داخلی و خارجی در کنار ملت خود ایستاد و با فرماندهی هوشمندانه بر نیروهای مسلح پیروزی‌های درخشانی را محقق کرد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان این که صرف حضور کاندیداهای متعدد در انتخابات مهم است اظهار کرد: در گذشته معمولا حزب بعث یک شخصیت را به‌عنوان تنها نامزد انتخابات معرفی می‌کرد و مردم به صورت همه‌پرسی مجبور بودند به همان نامزد رای دهند لذا اهمیت این انتخابات در تنوع طیف‌های شرکت‌کننده خلاصه می‌شود و با این که تفکرات دو نامزد شرکت کننده یعنی حسان النوری و حجار کاملا تفاوت دارد اما پیروزی هر یک از این دو تن تغییر چندانی در پیکره اصلی نظام سوریه ایجاد نخواهد کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره دلیل حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به برخی مناطق شهری سوریه گفت: در آستانه برگزاری انتخابات، دولت سوریه کلیه امکانات خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد به کار گرفته است. اما در طرف دیگر گروه‌های تروریستی همه ابزارهای تخریبی خود را برای نا امن کردن سوریه و جلوگیری از برگزاری این انتخابات به کار می‌گیرند. تروریست‌ها طی 48 ساعت گذشته و در آستانه برگزاری انتنخابات 13 خرداد با استفاده از انواع ابزارهای جنگی مانند پرتاب گلوله‌ها تلاش داشتند فضای دهشتناکی را بر شهرهای مختلف حاکم کنند. عمده مراکز تجمع گروه‌های تروریستی در مناطق زبدانی ، داریا، غوطه شرقی و قطناع است.

انتهای پیام

کد N313170

وبگردی