آفتاب
چنی:

اوباما ضعیف ترین رئیس جمهوری است که به عمرم دیده ام

اوباما ضعیف ترین رئیس جمهوری است که به عمرم دیده ام

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که به داشتن تفکرات افراطی و جنگ طلبانه مشهور است در اظهاراتی جدید "باراک اوباما" را ضعیف ترین رئیس جمهوری دانست که در تمام عمرش دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو ، "دیک چنی" با انتقاد از سیاستها و اقدامات رئیس جمهور آمریکا گفت : من فکر می کنم که مجوعه تحولات موجود در جهان منفی است و این به دلیل رئیس جمهور آمریکا یعنی باراک اوباماست. او رئیس جمهور خیلی ضعیفی است و مطمئنا ضعیف ترین رئیس جمهوری است که در تمام عمرم دیده ام.

دیک چنی که با فاکس نیوز گفتگو می کرد در ادامه با اشاره به برنامه آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود از افغانستان گفت : او آماده است تا از افغانستان خارج شود. در چنین وضعیتی تمام توان و نیروهای ما از افغانستان خارج می شوند و هیچ مذاکراتی برای باقی ماندن در این کشور انجام نمی شود. این کار احمقانه و ناآگاهانه بوده و این حقیقت را نشان می دهد که ما ضعیف هستیم و رئیس جمهوری داریم که موقعیت خود را درک نمی کند.

چنی افزود: این دیدگاه فقط نظر من نیست بلکه نظر اغلب رهبران محافظه کار درباره اوباما به همین شکل است. رهبرانی که با مقامات سایر کشورها و ادبیات موجود در جهان آشنا هستند و درباره اقدامات دولت اوباما نگران هستند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت : تمام رهبران محافظه کار در آمریکا معتقدند که توانایی مابرای رهبر جهان و تاثیرگذاری در نقاط مختلف جهان در دوران ریاست جمهوری اوباما به طور وحشتناکی کاهش یافته است و اگر ما به دلیل ضعیف بودن با مشکلاتی روبرو شویم، به دلیل اقدامات کاخ سفید است.

چنی که در دوران ریاست جمهوری جرج بوش پسر به نماد نومحافظه کاران آمریکا تبدیل شده بود در گذشته نیز انتقادات تندی را علیه اوباما مطرح کرده بود. وی معتقد است به دلیل سیاستهای اوباما آمریکا دیگر نمی تواند مدعی این باشد که رهبری جهان را در دست دارد.

کد N313133

وبگردی