آفتاب
منابع خبری ترکیه:

ˈپ.ک.کˈ کودکان ربوده شده را شستشوی مغزی می دهد

ˈپ.ک.کˈ کودکان ربوده شده را شستشوی مغزی می دهد

آنکارا- ایرنا- والدین کودکان ربوده شده در ترکیه گفتند که حزب غیرقانونی کارگران کرد ˈپ.ک.کˈ کودکان را شستشوی مغزی می دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، والدین کودکانی که ˈپ.ک.کˈ آنها را ربوده است در ˈدیاربکرˈ دست به تحصن زدند و گفتند که کودکانشان در اردوگاه های آموزشی

ˈ پ.ک.کˈ شستشوی مغزی شده اند.

والدین این کودکان ضمن مخالفت با فعالیت های ˈپ.ک.کˈ خواستار بازگرداندن کودکانشان از کوه های قندیل شدند.

این در حالی است که ˈادریس بالکونˈ معاون گروه پارلمانی حزب ˈصلح و دمکراسیˈ ترکیه مدعی شد کودکان کرد از تروریسم دولتی فرار کرده و به کوه ها پناه برده اند.

وی با تکذیب کودک ربایی از سوی گروه پ.ک.ک گفت: کودکان کرد به زور و اجبار برای پیوستن به پ.ک.ک به کوه ها نمی روند، بلکه آنان آزادانه این مسیر را انتخاب می کنند.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه اخیرا از دو حزب مخالف دولت این کشور و هوادار کردها خواست کودکان ربوده شده از سوی حزب غیرقانونی کارگران کرد این کشور معروف به پ.ک.ک را تحویل دهند.

نخست وزیر ترکیه در تجمعی در استان ˈآغریˈ در شرق این کشور با متهم کردن دو حزب ˈدمکراتیک خلق هاˈ و ˈصلح و دمکراسیˈ به حمایت از پ.ک.ک گفت: این دو حزب باید زمینه بازگرداندن کودکان ربوده شده از سوی پ.ک.ک در استان دیاربکر را فراهم کنند.

اردوغان همچنین در نشست نمایندگان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در مجلس ملی ترکیه گفت: در صورتی که پ.ک.ک کودکان ربوده شده را آزاد نکند، دولت آنکارا طرح های جایگزین خود از جمله عملیات نظامی را به اجرا خواهد گذاشت.

در پی ربوده شدن شماری از کودکان در استان های کردنشین ترکیه ازسوی عناصر پ.ک.ک، والدین این کودکان در مقابل دفتر حزب صلح و دمکراسی در دیاربکر تحصن کردند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

اردوغان با اشاره به اهمیت صلح و ثبات در جنوب شرقی ترکیه هشدار داد که اگر پ.ک.ک به خواسته مردم منطقه پاسخ ندهد، گزینه نظامی می تواند مورد نظر قرار گیرد.

خاورم *230**7074**1446
کد N313119

وبگردی