آفتاب
سفیر فلسطین در تهران پیشنهاد کرد:

تشکیل کمیته مرکزی کشورهای دوست برای بازسازی سوریه

تشکیل کمیته مرکزی کشورهای دوست برای بازسازی سوریه

تهران- ایرنا- سفیر فلسطین در تهران گفت: باید کمیته مرکزی متشکل از نمایندگان کشورهای دوست سوریه ایجاد و برای بازسازی این کشور اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران در دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی کشوری های دوست سوریه با اشاره به اینکه باید صندوقی به منظور کمک به مردم سوریه تشکیل شود گفت سازمان ها و نهادهای مدنی برای بازسازی این کشور دست به دست هم دهند و برای نزدیک کردن دیدگاه ها بین مردم این کشور هر چه در توان دارند، انجام دهند.

زواوی بسیج امکانات داخلی در سوریه را به منظور تحقق اهداف فوق مهم ارزیابی کرد و گفت: این اقدامات باید انجام شود تا سوریه به نقش بلندی که از دیرباز ایفا می کرد بازگردد.

وی بازسازی روابط سوریه با سایر کشورها را از دیگر برنامه های پیشنهادی عنوان کرد که باید برای آینده این کشور در دستور کار قرار گیرد .

زواوی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در تهران گرد هم آمده ایم تا به سوریه کمک و با توطئه صهیونیست ها علیه این کشور مقابله کنیم و پاسخ دندان شکنی به توطئه تغییر نقشه این کشور بدهیم.

وی با بیان اینکه بحران سوریه می تواند در کشورهای همسایه و منطقه اثر بگذارد گفت: باید از سیل ورود تروریست ها از جای جای دنیا به این کشور که تاریخ و تمدن سوریه را هدف قرار داده اند جلوگیری کنیم.

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه به ارسال سلاح به سوریه نه بگوییم خاطرنشان کرد: تنها داروی درمان بحران سوریه باید در داخل این کشور جستجو شود و مدعیان حمایت از سوریه جز آواره کردن بیشتر مردم و ویران کردن تاسیسات این کشور نتیجه ای نخواهند گرفت.

وی در ادامه با ارایه پیشنهادهایی برای آینده سوریه خواهان تشکیل کمیته مرکزی از نمایندگان کشورهای حامی سوریه شد و گفت: این کمیته باید به بازسازی سوریه توجه کند و اعضای آن متشکل از همه کشورها باشند و امید ما در این زمینه بسیار است که در آینده نزدیک و پس از انتخابات ریاست جمهوری به بازسازی این کشور همت بگماریم.

سفیر فلسطین در تهران اضافه کرد: رییس جمهوری منتخب سوریه باید به دنبال آشتی ملی و مصالحه بین مردم و بازگرداندن آوارگان به این کشور باشد.

به گزارش ایرنا دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجه مجالس کشورهای دوست سوریه در محل هتل اسپینانس تهران در حال برگزاری است.

سیام(3)**2021**ل.الف.ی ** 1418
کد N313004

وبگردی