آفتاب

داروی جدید برای درمان سرطان مقاوم تیروئید

داروی جدید برای درمان سرطان مقاوم تیروئید

نتایج یک مطالعه حاکی از موثر بودن یک داروی خوراکی جدید در درمان نوع مقاوم سرطان تیروئید است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داروی جدید که «لنواتینیب» نام دارد به صورت خوراکی مصرف می‌شود و می‌تواند در درمان نوعی از سرطان تیروئید که در مقابل شیوه‌های استاندارد پرتودرمانی مقاوم است، موثر باشد.

دکتر «مارتین شلومبرگر» از دانشگاه «پاریس سود» در فرانسه و متخصص ارشد این مطالعه گفت: براساس یافته‌های خود اطمینان داریم در نهایت این دارو به شیوه درمانی استانداردی برای این نوع سرطان تبدیل می‌شود.

به گفته دکتر شلومبرگر از آنجا که این نوع سرطان تیروئید در مقابل پرتودرمانی مقاوم است پس از گذشت یک سال، بیمار برای ادامه درمان خود با گزینه‌ موثری روبرو نیست. در این بررسی شایع‌ترین زیر گروه سرطان تیروئید مورد مطالعه قرار گرفت. در این نوع سرطان، تومورها معمولا با ترکیبی از شیوه‌های درمانی قابل درمان هستند هرچند 5 تا 15 درصد بیماران به شیوه پرتودرمانی مقاومت نشان می‌دهند.

در بررسی جدید حدود 400 بیمار مبتلا به این نوع سرطان تحت درمان با «لنواتینیب» یا دارونما قرار گرفتند که مشاهده شد میزان تومورها در 65 درصد مصرف‌کنندگان این دارو کاهش یافت در حالی که این آمار در میان مصرف‌کنندگان دارونما تنها 3 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، دکتر شلومبرگر همچنین گفت: این دارو با عوارض جانبی همراه است که از آن جمله می‌توان به فشارخون، کاهش اشتها، کاهش وزن و حالت تهوع اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N312994

وبگردی