آفتاب
نشست دوستان سوریه،

نماینده پارلمان سوریه: سوریه به موازات مبارزه با تروریسم برای آشتی ملی تلاش می‌کند

نماینده پارلمان سوریه: سوریه به موازات مبارزه با تروریسم برای آشتی ملی تلاش می‌کند

رییس کمیسیون عربی و خارجی مجلس سوریه بازسازی این کشور و برقراری امنیت و آرامش در آن را مطالبه مردم سوریه عنوان کرد و گفت که تمامی کسانی که به دنبال عدالت و دموکراسی در سوریه هستند پای صندوق‌های رای انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فادیه دیب در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، اظهار کرد: من امروز پیام ملت سوریه را به شما منعکس می‌کنم، ملتی که امروز به نیابت از ملت‌های جهان با تروریسم تکفیری می‌جنگد. ما شما را از این خطر واقعی که در حال عبور از مرزهای منطقه‌ای و جهانی است برحذر می‌داریم. خطری که همچون سرطان بر پیکر سالم این ملت ریشه دوانیده است.

وی افزود: ملت سوریه به درستی می‌داند چه کسانی در کنارش و چه کسانی در برابرش ایستاده‌اند. چه کشورهایی محموله‌های دارو و غذا و چه کشورهای محموله‌های سلاح و مواد منفجره یا گروهک‌های مزدور و تکفیری را می‌فرستند. ما می‌دانیم چه کسانی در حال همدردی کردن با دردها و آلام ملت سوریه هستند و چه کسانی با عناوین مختلف بشردوستانه در حال ضربه زدن به قدرت دولت سوریه، وحدت، یکپارچگی و تمام ارضی سوریه هستند.

رییس کمیسیون عربی و خارجی مجلس سوریه در ادامه اظهار کرد: اکنون سوریه بیرون از تمامی معادلات آنها قرار گرفته زیرا سوریه دوستانی دارد و اکنون به موازات مبارزه با تروریسم تلاش‌های خود را برای آشتی ملی در مناطق بحران زده آغاز کرده که این کار تحت عنوان گشایش دولت سوریه برای رسیدن به راه‌حل‌های صلح‌آمیز آغاز شده تا در چارچوب آن خون ملت سوریه مصون بماند.

وی ادامه داد: ما در روزهای آینده پرونده آشتی متعددی را در سوریه در پیش داریم که به زودی در آن گشایشی حاصل خواهد شد و از آن طریق می‌توانیم باب گفت‌وگو و دوستی را باز کنیم.

دیب با اشاره به رقابت سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه، تاکید کرد: این اتفاق برای اولین بار در تاریخ سوریه رخ می‌دهد و هر کس عدالت و دموکراسی را بخواهد فردا در سوریه پای صندوق‌های رای خواهد آمد.

رییس کمیسیون عربی و خارجی مجلس سوریه با اشاره به مشارکت گسترده سوری‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در خارج این کشور ادامه داد: تلاش‌های زیادی شد که مانع مشارکت اتباع سوری در انتخابات شوند تا حق دموکراتیک و قانون اساسی تحقق نیابد اما حضور گسترده مردم سوریه در انتخابات در خارج از کشور نشان داد این ملت به چه میزانی از درک و شعور سیاسی رسیده و می‌خواهد اوضاع ملت اصلاح شود.

وی بازسازی سوریه و برقراری امنیت و آرامش در تمامی خاک این کشور را از جمله مطالبات مردم سوریه عنوان و خاطرنشان کرد: من از کشورهای دوست سوریه دعوت می‌کنم تا با هیات‌هایشان به سوریه بیایند و روند برگزاری انتخابات را شاهد باشند.

دیب با بیان اینکه شرایط در سوریه با گذشته تفاوت دارد و اوضاع کنونی سوریه بهتر از اوضاع کشورهای منطقه است، اضافه کرد: از جمهوری اسلامی برای میزبانی و تنظیم این اجلاس و از هیات‌های شرکت‌کننده برای حضور در این نشست تقدیر می‌کنیم چرا که معتقدیم این نشست بهترین دلیل برای این واقعیت است که همگی شما آمده‌اید کینه را محکوم و عدالت را حاکم کنید.

وی ضمن قدردانی از مواضع روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل در قبال مساله سوریه، تاکید کرد: آنها اجازه ندادند حقوق دولت و ملت سوریه در شورای امنیت ضایع شود.

رییس کمیسیون عربی و خارجی مجلس سوریه در پایان گفت: درهای سوریه به روی تمام کسانی که قصد کمک واقعی به ملت و نظام سوریه را دارند گشوده شده اما در مقابل دیوارهای سوریه در برابر دشمنانش بلند و ستبر است و این نشانگر پایداری ملت، ارتش و رییس‌جمهور سوریه است.

انتهای پیام

کد N312980

وبگردی