آفتاب
عضو دومای روسیه:

بشار اسد بهترین گزینه برای حل مشکلات سوریه است

بشار اسد بهترین گزینه برای حل مشکلات سوریه است

عضو کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه با بیان اینکه ایالات متحده خواستار جهانی تک قطبی است، گفت: روسیه بر لزوم شکل گیری جهان چند قطبی تاکید دارد و تلاش می کند با کمک کشورهای دوست برای حل مشکلات کشورها تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه ایگور نیکولاوویچ مازاروف عضو کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه اتفاقات در اوکراین، سوریه و افغانستان را نمایانگر دخالت بیگانگان خواند.

مازاروف تاکید کرد: ایالات متحده خواستار جهانی تک قطبی است . اوباما چند روز پیش اعلام کرد روسیه مجازات شده و ایزوله شده است در حالی که اتفاقات چند هفته اخیر عکس این موضوع را ثابت می کند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه با بیان اینکه روسیه بر جهان چند قطبی تاکید دارد اظهار داشت: روسیه تلاش دارد با کمک کشورهای دوست برای حل بحران های منطقه اقدام کند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر اوباما مبنی براینکه انتخابات ریاست جمهوری آزاد در سوریه نمی تواند انجام شود، گفت: اوباما از افزایش ارسال سلاح برای گروه های تروریستی خبر داده است. مردم سوریه با این زبان ایالات متحده آشنا هستند چون در چند ماه اخیر تحولات سوریه و اوکراین را دنبال کرده اند.

مازاروف با اشاره به تحولات اخیر کشور اوکراین گفت: در اوکراین، آمریکا نفوذ کرده و برنامه هایش را برای ایجاد انقلاب دیگری پیاده می کند. بر اساس این برنامه، ابتدا در رسانه های این کشور نفوذ کرده و بعد چریک های آموزش دیده را به اوکراین اعزام کرد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه اظهار داشت: در طول سالهای گذشته آمریکا افرادی را در شبکه های تروریستی بین المللی آموزش داده تا نفوذ خود را افزایش دهد. آمریکا مترصد لحظه ای مناسب برای نفوذ در کشورهاست که آن لحظه در مصر، سوریه و اوکراین برای نفوذ سیاسی و نظامی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بشار اسد از ابتدا در مرکز تحولات سوریه بود، گفت: مردم سوریه معتقدند تنها بشار اسد می تواند مشکلات این کشور را حل کند و برای مردم ثابت شده که بشار گزینه خوبی است.

مازاروف ادامه داد: بشار اسد برای مقابله با مخالفان توانست ارتشش را مجهز کرده و به عنوان سیاستمداری خردمند حمایت دوستان خود را جلب کند.

وی با تاکید بر اینکه علاقه مند به موفقیت انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هستیم، گفت: معتقدیم این انتخابات موفقیت آمیز خواهد بود و ما در آینده ای نزدیک می توانیم شاهد جهانی چند قطبی باشیم.

کد N312966

وبگردی