آفتاب

ممانعت اسرائیل از ورود 3 وزیر دولت توافقی به رام الله

ممانعت اسرائیل از ورود 3 وزیر دولت توافقی به رام الله

مقامات رژیم صهیونیستی مانع ورود سه وزیر حماس به رام الله شدند که تصمیم داشتند برای ادای سوگند در دولت توافق ملی فلسطین به رام الله بروند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت اینترنتی النشره گزارش داد: مقامات اسرائیلی به سه وزیر حماس اجازه ندادند که برای ادای سوگند در دولت توافق ملی فلسطین به رام الله واقع در کرانه غربی بروند.

این سه وزیر تصمیم داشتند که به منظور مشارکت در مراسم تشکیل دولت توافقی فلسطین و ادای سوگند به رام الله بروند و به همین منظور درخواستی را به مسوولان ذیربط در رژیم صهیونیستی مطرح کردند، اما هماهنگ کننده مناطق در دولت این رژیم درخواست آن‌ها را نپذیرفت و مانع ورود آن‌ها به این شهر شد.

سایت روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز به این خبر اشاره کرد، اما اسامی این سه وزیر را اعلام نکرد.

در همین حال، "سامی ابو زهری"، سخنگوی جنبش حماس گفت: برای تشکیل دولت توافقی فلسطین هنوز زمانی مشخص نشده است و فتح از طرف خود زمانی را برای معرفی دولت اعلام کرده است.

وی افزود: هنوز میان طرفین اختلافاتی وجود دارد که باید برطرف شود و اعلام زمان تشکیل دولت نیازمند حل اختلافات میان دو طرف است.

ابو زهری درخصوص اختلافاتی مبنی بر حضور ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در دولت توافقی عنوان داشت: المالکی گزینه مناسبی نیست و مواضع وی نسبت به حماس بسیار منفی است و مخالفت ما با انتخاب المالکی برای تصدی پستی در این دولت برای همگان مشخص است.

وی در عین حال تصریح کرد: حتی اگر المالکی نیز یکی از وزراء در دولت جدید باشد، توافق در نهایت حاصل می‌شود و دولت تشکیل خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: مساله اسیران یک مساله ملی است و فقط منحصر به جنبش حماس نیست و درخواست حذف وزارتخانه اسیران در وقت نامناسبی مطرح شده است.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش از گروه‌ها می‌خواهد که فردا (دوشنبه) مساله وزارتخانه اسیران را بررسی کنند، چرا که این مساله موضوعی ملی است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما توجیه‌هایی را که برای حذف این وزارتخانه مطرح شده است، درک نمی‌کنیم، چرا که ما بر سر تشکیل آن به توافق رسیده بودیم و وزیر آن را معرفی کردیم، اما پس از این که عزام الاحمد، مسئول پرونده آشتی ملی فلسطین در جنبش فتح اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تمایل دارد این وزارتخانه را به یک نهاد مستقل تبدیل کند که وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) باشد، ما غافلگیر شدیم.

انتهای پیام

کد N312910

وبگردی