آفتاب
سفیر فلسطین:

فلسطین به سوریه وفادار است/ کمک های بی دریغ سوریه را فراموش نمی کنیم

فلسطین به سوریه وفادار است/ کمک های بی دریغ سوریه را فراموش نمی کنیم

سفیر فلسطین در ایران تاکید کرد: ما تا ابد در فلسطین وفادار سوریه باقی خواهیم ماند و این بخاطر کمک های بی دریغ سوریه از ملت و انتفاضه سوریه است.

به گزارش خبرنگار مهر، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران در اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که از صبح امروز در تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه گردهم آمده ایم تا به سوریه و ملت سوریه کمک کنیم، گفت: هدف غایی همه مخلصان بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه و بازسازی ویرانی های این کشور که طی سال های اخیر بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه باید به ارسال سلاح به سوریه، نه بگوییم، ادامه داد: در این مدت به اندازه کافی آزمودیم که تنها داروی بحران سوریه را باید در سوریه جست و جو کنیم اما مدعیان حمایت از سوریه از مسیر خود نتیجه ای نخواهند گرفت و به جز آواره کردن هر چه بیشتر مردم و تخریب زیرساخت های آن کشور سودی نصیبشان نمی شود.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به راهکارهای حل بحران سوریه و کمک به بازسازی این کشور ادامه داد: پیشنهاد می کنیم کمیته مرکزی از نمایندگان کشورهای حامی سوریه که چشم به بازسازی این کشور دوخته اند، تشکیل شود و اعضای آن همه کشورها باشند.

وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک بعد از پیروزی مردم در انتخابات شاهد امنیت و آرامش در کشور باشیم.

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب سوریه باید رئیس جمهور همه مردم سوریه باشد، گفت: کسی که در انتخابات سوریه پیروز می شود باید به دنبال گفتگوی آشتی ملی و مصالحه بین مردم و بازگرداندن آوارگان به سوریه باشد.

وی با طرح پیشنهاد ایجاد صندوق کمک به سوریه افزود:  سازمان های مردمی و مدنی باید دست به دست هم دهند تا سوریه بازسازی شود، از دیگر پیشنهادات ما برای حل بحران سوریه این مسئله است، اما باید سمینارهای مختلفی برای نزدیک کردن دیدگاه های مردم سوریه برگزار کنیم.

وی بسیج کردن همه امکانات داخلی سوریه را از دیگر پیشنهادات این اجلاس دانست و گفت: بازسازی روابط و مناسبات سوریه با سایر کشورها باید صورت گیرد تا سوریه به عنوان قلب تپنده عربیت بازگردد و بخاطر میزبانی میلیون ها شهروند سوری از سوی لبنان و اردن به این کشورها کمک کند.

سفیر فلسطین در ایران در پایان خاطر نشان کرد: ما تا ابد در فلسطین وفادار سوریه باقی خواهیم ماند و این بخاطر کمک های بی دریغ سوریه از ملت و انتفاضه سوریه است.

کد N312883

وبگردی