آفتاب

بازار دارایی فکری سرآغاز جهش درعرصه تولید علم و رشد اقتصادی

بازار دارایی فکری سرآغاز جهش درعرصه تولید علم و رشد اقتصادی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازار دارایی فکری یکی از بلندترین و موثرترین گام‌ها در عرصه توسعه ملی اقتصاد کشور است و می‌توان آن را سرآغاز یک جهش و یک حرکت پرشتاب در عرصه تولید علم و رشد اقتصادی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امروز در مراسم افتتاح بازار دارایی فکری در خصوص جایگاه ویژه علم در اسلام اظهار داشت: مفتخریم که اعجاز پیامبر اعظم (ص) کتاب،علم و دانش بوده و بنابر نقل قرآن پژوهان، نخستین کلمه بر پیامبر اعظم با واژه "اقرأ" آغاز شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص پیوند صنعت و دانش ابراز داشت: بحث پیوند صنعت و دانش از دیرباز در کشور مطرح بوده است و مقام معظم رهبری به اهمیت نقش این ارتباط و شکل گیری دفتر ارتباط علم و صنعت در دانشگاه ها تأکید داشته است اما به دلایل فراوانی تا امروز شاهد این پیوند نبودیم.

وی با تأکید بر راه اندازی بازار دارایی فکری و ایجاد حلقه ارتباطی بین علم و صنعت اشاره داشت: کار بزرگی را سازمان بورس و فرابورس در شکل گیری این ارتباط رقم زدند تا بهترین بستر و مناسب ترین راه را برای این مهم ایجاد کنند.

ابوترابی فرد ادامه داد: ریشه توفیقات روز افزون بازار سرمایه  در سال های اخیر سیاستهای ابلاغی و قانون اصل 44 بود که موجب شد عرضه 95 درصد بنگاههای اقتصادی دولتی در این بازار صورت گیرد اما در کنار آن، نقش مدیران دانشمند و انقلابی بورس که با خلاقیت و تعهد خود اعتماد را به عرصه اقتصادی بازگرداندند و همچنین با خلاقیت های روزانه موجب رشد و توسعه اقتصاد را فراهم آوردند وصف نشدنی است.

وی در پایان با اشاره به ایجاد رابطه بین مخترعین و تولید کنندگان تصریح کرد: قطعاً ایده پردازان انسانهای دارای ابتکار و اندیشه و کارآفرینان نیز از این ارتباط بهره می برند در حالیکه بسیاری از مخترعین که دارای اندیشه و تفکر بودند از به ثمر نرسیدن ایده های خود ناامید می شدند اما امروز با نوع آوری در اقتصاد و حوزه های اقتصادی می توان این ناامیدی ها را برطرف کرد و به سمت اقتصاد دانش بنیان کشور به معنی واقعی کلمه حرکت کرد.

کد N312882

وبگردی