آفتاب

در تایلند حکومت نظامیان، مطالعه و خواندن هم "مقاومت" است!

در تایلند حکومت نظامیان، مطالعه و خواندن هم "مقاومت" است!

در تایلند حکومت نظامیان یا همان رژیم خونتا اقدام ساده خواندن و مطالعه در معابر عمومی نیز به یک اقدام مقاومتی بدل شده است و گروهی از معترضان با تحصن در خیابان‌ها و معابر عمومی پایتخت به خواندن کتاب‌های مشهور دست می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، در تایلند که یک هفته و نیم پیش دولتش سرنگون شد و خونتا جای آن را گرفت، براساس یک قانون نانوشته تجمع بیش از پنج نفر ممنوع است اما معترضان از روش دیگری برای اعلام اعتراض خود استفاده کرده‌اند که همان تحصن و نشستن در معابر شلوغ و خواندن کتاب‌هایی نظیر "1948" جورج اورول است؛ رمانی "پاد آرمان شهر" درباره زندگی در یک کشور تحت نظارت حکومت خود کامه.

از زمان آغاز حکومت نظامی و خونتای پس از آن در تایلند دست کم 14 شبکه تلویزیونی و قریب به 3000 ایستگاه رادیویی بدون مجوز تعطیل شده‌اند.

همچنین کانال‌های تلویزیونی مستقل بین‌المللی نظیر سی.ان.ان و بی.بی.سی در کنار بیش از 300 وب‌سایت نظیر وب‌سایت دیده‌بان حقوق بشر تایلند مستقر در آمریکا مسدود شده‌اند و خبرنگاران و استادان دانشگاه‌ها توسط ارتش احضار و فعالان از کشور گریخته‌اند.

گروه‌های حقوق بشری نگران این مساله هستند که تا چه مدت این سرکوب توسط ارتش ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N312782

وبگردی