آفتاب

نماینده پارلمان مکزیک:خشونت در سوریه متوقف شود/خلع سلاح کلی در سوریه انجام شود

نماینده پارلمان مکزیک:خشونت در سوریه متوقف شود/خلع سلاح کلی در سوریه انجام شود

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک خواستار خلع سلاح کلی در سوریه و توقف خشونت‌ها در این کشور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گابریلا کوباس بارون در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، اظهار کرد: در بحران سوریه خیلی از کشورها دخیل بودند و بسیاری نقش خود را آنطور که باید ایفا نکردند. متاسفانه این بحران آوارگان، زخمی‌ها، ایتام و مرگ و میرهای زیادی به جا گذاشت.

وی خواستار توقف خشونت در سوریه شد و گفت: این خیلی مهم است که در سوریه خلع سلاح کلی انجام شود. مداخله خارجی اتفاق نیفتد و مردم حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه، تصریح کرد: برای ما مهم است که شرایط لازم برای صلح در سوریه ایجاد شود چرا که موضوع هزاران زندگی در سوریه در میان است و از طریق نظامی نمی‌توان راه‌حلی برای مساله سوریه پیدا کرد بلکه راه‌حل این بحران از طریق صلح امکان‌پذیر است.

وی منافع مردم سوریه را در اولویت دانست و گفت: ما امیدواریم گفت‌وگوهای ملی در این کشور ایجاد شود تا همه بتوانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند و پناهندگان هم به کشورشان برگردند چرا که این افراد اکنون آواره‌اند و مشکلات آموزش و بهداشت دارند.

بارون در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم به دلیل منافع مردم سوریه که امروز در شرایط سختی هستند، باید نسبت به ارسال کمک‌های خارجی به این کشور اقدام شود.

انتهای پیام

کد N312732

وبگردی