آفتاب
عضو پارلمان افغانستان:

از انتخابات پاک در سوریه حمایت می‌کنیم

از انتخابات پاک در سوریه حمایت می‌کنیم

رییس کمیته امور بین‌الملل مجلس نمایندگان افغانستان با بیان اینکه افغانستان از برگزاری انتخابات سالم با معیارهای بین‌المللی در سوریه حمایت می‌کند، دست‌اندازی کشورهای خارجی در سوریه را تقبیح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالقادر حاجی وطن‌دوست در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه اظهار کرد: من به نمایندگی از ملت افغانستان به خاطر دوستی دیرینه با مردم سوریه با این کشور ابراز همدردی دارم و اعلام می‌کنم که دولت و ملت افغانستان کاملا طرفدار صلح، امنیت و ایجاد نظام مردمی توسط سوریه در فضایی آزاد و دموکراتیک هستند.

وی ضمن تقبیح دست‌اندازی کشورهای خارجی در سوریه که به ضرر مردم این کشور است، افزود: ما از کشورها و دولت‌های اسلامی می‌خواهیم برای حل بحران کنونی سوریه دست به کار شوند و اقدام کشورهایی که برای جنگ در سوریه به این کشور سلاح یا نیروی نظامی می‌فرستند را محکوم می‌کنیم.

رییس کمیته امور بین‌الملل مجلس نمایندگان افغانستان ادامه داد: از تیم حاکم سوریه می‌خواهیم انتخابات پاک، سراسری و بدون تقلب را در این کشور در فضای صلح و امنیت با معیارهای ملی و بین‌المللی برگزار کند چرا که ما از چنین انتخاباتی حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: به بشار اسد توصیه می‌کنم تا زمانی که تمامی گروه‌ها و مردم سوریه را در نظام سیاسی این کشور مشارکت ندهد بحران سوریه حل نخواهد شد.

رییس کمیته امور بین‌الملل مجلس نمایندگان افغانستان ضمن قدردانی از تلاش کشورهای حاضر در نشست دوستان سوریه برای حل بحران در این کشور، خاطرنشان کرد: ما همچنین از کمک‌های کشورهای حاضر در این نشست به مردم افغانستان در طول سه دهه جنگ در کشورمان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

کد N312709

وبگردی