آفتاب
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مردمی سوریه:

سوریه توانسته در مبارزه با تروریست ها در بیشتر مناطق بحران زده پیروز شود

سوریه توانسته در مبارزه با تروریست ها در بیشتر مناطق بحران زده پیروز شود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مردمی سوریه گفت: این کشور توانسته در مبارزه با تروریست ها در بیشتر مناطق بحران زده پیروز شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «فادیا دیو» روز یکشنبه در دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه افزود: این نشست در ادامه رسیدگی به برنامه های دور نخست نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه با هدف محقق کردن حقوق سوری ها در رسیدگی به آزادی، عدالت و داشتن آینده ای خالی از دخالت های خارجی و گروه های تروریستی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این نشست در راستای احترام به قوانین بین المللی و معاهده های بین المللی که به حاکمیت کشورها احترام می گذارد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مردمی سوریه با تاکید بر این که ما خواستار تحقق اراده مردم سوریه از طریق انتخابات هستیم، اظهار داشت: اولویت اول ما مبارزه با تروریسم است زیرا آنان دین، وطن و مرز ندارند.

دیو تاکید کرد: راه حل سیاسی و خروج از بحران سوریه با انتخابات امکان پذیر است و امروز ملت این کشور به خوبی می دانند که چه کسانی در کنارشان ایستاده اند و چه کسانی در مقابلشان هستند.

وی تصریح کرد: سوریه امروز به لطف خدا توانسته در مبارزه با تروریسم ها در بیشتر مناطق بحران زده، پیروز شود و ما به زودی شاهد نابودی تکفیری ها خواهیم بود.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مردمی سوریه یادآور شد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فضای آزاد باعث ایجاد عدالت و دموکراسی برای مردم این کشور می شود.

دیو همچنین گفت: تکفیری و تروریست ها تنها ویرانی سوریه را می خواهند ولی آنان نمی توانند، موفق شوند.

وی به استقبال سوری های خارج کشور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشاره و خاطرنشان کرد : حضور در انتخابات سوریه حق تمام مردم این کشور است تا آزادانه نامزد خود را انتخاب کنند و دموکراسی در کشورشان حاکم شود.

دیو ادامه داد: این استقبال نشان دهنده فهم و درک بالای مردم سوریه نسبت به آینده این کشور است. زیرا آنان خواستار سازندگی و برقراری امنیت و صلح در سوریه هستند.

دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه صبح امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و نمایندگان ۲۵ کشور در تهران آغاز به کار کرد.

سیام(3)**9121**1453**ن.س**1336
کد N312677

وبگردی