آفتاب

تور اروپایی اوباما و توضیح درباره سیاستش در قبال روسیه

تور اروپایی اوباما و توضیح درباره سیاستش در قبال روسیه

رئیس جمهوری آمریکا در حالی قرار است طی چند روز آینده سفر دور اروپایی خود را به ورشو، بروکسل، پاریس و نرماندی آغاز کند که انتظار می‌رود بر تعهدات ایالات متحده در مقابله با اقدامات روسیه علیه اوکراین اصرار ورزد و به متحدان نگران آمریکا درباره حمایت و پشتیبانی تضمین دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در لهستان که همسایه غربی اوکراین محسوب می‌شود با رهبران شرق اروپا از جمله پترو پوروشنکو، رئیس جمهور منتخب اوکراین روز چهارشنبه دیدار کند و احتمالاً‌ با انتقادهایی از جانب مقام‌های اوکراینی مواجه می‌شود به خاطر اینکه پس از الحاق شبه جزیره کریمه در مارس به روسیه آنچنان که باید در مقابل روسیه ایستادگی نکرد.

اوباما پس از آن در ورشو، لهستان با مقام‌هایی از 10 کشور مرکز و شرق اروپا دیدار می‌کند و تحلیل‌گران می‌گویند وی در این دیدارها مساله برنامه واضح به منظور کمک به جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه را مدنظر قرار می‌دهد.

رئیس ‌جمهوری آمریکا پس از لهستان به بروکسل، بلژیک می‌رود تا با رهبران عضو گروه هفت دیدار کند.

یکی از مقام‌های دولت فرانسه گفت: در حال حاضر و پس از شکل‌گیری گروه هفت به جای گروه هشت که روسیه عضوی از آن بود، تمامی کشورها موافقت کردند تا هدفشان را بر کاهش و عدم اعمال تحریم جدید علیه روسیه قرار دهند. آنها این اقدامات را برای احیای مذاکرات انجام می‌دهیم.

اوباما قرار است روز جمعه به نرماندی برود تا در مراسم هفتادمین سالگرد ورود متفقین به نرماندی در جریان جنگ جهانی دوم شرکت کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که قرار است در این مراسم شرکت کند روز پنجشنبه با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود دیدار می‌کند، اما کاخ سفید اعلام کرده که هیچ نشست رسمی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

کد N312638

وبگردی