آفتاب
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق:

طرفدار حفظ نظام در سوریه هستیم / اقدامات داعش در عراق به شکست انجامیده است

طرفدار حفظ نظام در سوریه هستیم / اقدامات داعش در عراق به شکست انجامیده است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق گفت: بحران سوریه طرح صهیونیستی برای ویران کردن کل منطقه است و در صورتی که حل نشود دامن کل منطقه را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه دومین اجلاس کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه المحمودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق سخنرانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه طرفدار حفظ نظام در سوریه هستیم و در اتحادیه عرب نیز بر این موضع تاکید کرده ایم، گفت: هر اختلالی که در امر نظام سوریه ایجاد شود مشکلاتی را در کل منطقه ایجاد خواهد کرد.

المحمودی با تاکید بر اینکه گزینه سیاسی از طریق انتخابات ریاست جمهوری مهمترین راهکار حل بحران سوریه است، گفت: از طریق تقویت نظام سوریه باید اصلاحاتی انجام شود و مردم در امور کشور مشارکت داده شوند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی عراق با تاکید  بر اینکه 3 سال ویرانی، کشتار و آوارگی برای ملت سوریه کافی است، گفت: باید به این نتیجه برسیم که خشونت نتیجه بخش نیست. برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در عمل به تروریست ها در سوریه کمک مالی و نظامی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بحران سوریه طرح صهیونیستی برای ویران کردن کل منطقه است، اظهار داشت: ما در عراق با گروه هایی مقابله کردیم که تحت عنوان مقاومت در شام و عراق در کشور ما اقدام به ویرانی و کشتار می کردند.

المحمودی با اشاره به برگزاری انتخابات در عراق گفت: در این انتخابات علی رغم انفجارات گسترده ای که در جای جای کشور رخ داد مشارکت مردم گسترده بود و این نشان می دهد که اعمال تروریستی و انفجارها هیچ تاثیری بر کاهش مشارکت مردم ندارد و اقدامات داعش در تخریب تاسیسات کشور ما به شکست انجامیده است.

وی تاکید کرد: پرده برداری از نیات گروه های تروریستی موجب شد مردم به کمک ارتش برای مقابله با گروه های تروریستی بیایند و گسترده تر از سال 2010 در انتخابات شرکت کنند.

المحمودی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را فرصتی برای استقرار مردم سالاری در این کشور خواند و گفت: برگزاری این انتخابات موجب می شود مردم قوی تر در مقابل تروریست ها بایستند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی عراق افزود: کشور عراق درها را به روی مهاجران سوری باز کرده و در عین حال مرزها را به روی گروه های تکفیری و داعش بسته است.

وی با بیان اینکه بحران سوریه در صورتی که حل نشود دامن کل منطقه را خواهد گرفت، گفت: همصدا با پیشنهاد ریاست جمهوری ایران خواهان جهانی خالی از خشونت هستیم.

 

 

کد N312627

وبگردی