آفتاب
نماینده لبنان در اجلاس دوستان سوریه:

شورای امنیت در قطعنامه های خود از جبهه النصره و داعش نام ببرد

شورای امنیت در قطعنامه های خود از جبهه النصره و داعش نام ببرد

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به اینکه داعش و جبهه النصره به خطر عمده در دنیا و منطقه تبدیل شده اند، گفت: شورای امنیت صراحتا در قطعنامه های خود از آنها نام ببرد نه اینکه قطعنامه های صوری علیه آنها صادر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولید السکری نماینده پارلمان لبنان در دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که از صبح امروز در تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا تلاش کرد که به صورت تکروی نظام تک قطبی را در دنیا ایجاد کند، گفت: برای این هدف خود جنگ های مختلفی از جمله در سوریه ایجاد کرد.

وی افزود: در آمریکای لاتین و آفریقا ذخایر زیادی وجود دارد که آمریکا برای آن نقشه کشیده است اما باید دست به دست هم دهیم تا از این توطئه ها در امان بمانیم.

الفکری با اشاره به اینکه تروریسم از خاک سوریه وارد لبنان شده است، ادامه داد: تروریست ها در سوریه نیرو گرفتند، دهها اتومبیل بمب گذاری شده را روانه لبنان کرده و دهها و صدها زن و مرد، پیر و جوان و کودک را قربانی کردند.

نماینده پارلمان لبنان گفت: برای آنها فرقی نمی کند که چه کسی کشته می شود، آنها گروه های تکفیری هستند و فرقی نمی کند چه کسی، با چه دین و اعتقادی از بین می رود. فقط می خواهند ناامنی ایجاد کنند تا همه آحاد مردم در هر کشوری تابع نظر گروه های تکفیری شوند.

وی افزود: دشمن می خواهد در کشورهای ما چند دستگی ایجاد کند که آمریکا همچنان در کشورهای ما سلطه کرده و به چپاول ثروت ها ادامه دهد.

السکری با اشاره به اینکه نشانه انتخابات آزاد را در سوریه دیدیم و فردا هم شاهد انتخابات آزاد در این کشور خواهیم بود، گفت: ما در نشست اول متحدان سوریه تاکید می کنیم و به دنبال صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت هستیم که به صراحت از داعش و جبهه النصره نام ببرد نه اینکه قطعنامه های صوری صادر کند.

 نماینده پارلمان لبنان افزود: این گروه ها به خطر عمده تبدیل شدند.

السکری افزود: در لبنان برای مقابله با خطر تروریسم گام های بلندی برای کنترل نوار مرزی برداشته ایم تا ریشه تروریسم را در لبنان بخشکانیم.

در پایان ضمن تشکر از دعوت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این نشست، از نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست خواست که علیه تروریسمی که به رهبری آمریکا اعمال می شود به طور متحد مقابله کنند.

 

 

 

کد N312603

وبگردی