آفتاب
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه:

سرنوشت سوریه به دست ملت سوریه رقم خواهد خورد

سرنوشت سوریه به دست ملت سوریه رقم خواهد خورد

رئیس کمیسیون سیاست خارجی سوریه گفت: مردم سوریه با حضور پرشور در انتخابات سرنوشت کشورشان را به دست خودشان رقم خواهند زد.

به گزارش خبرنگار مهر ، فادیا دیب رئیس کمیسیون خارجی مجلس سوریه در دومین اجلاس رؤسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور افزود: هر کس که به دنبال عدالت و دموکراسی در سوریه است باید به پای صندوق های رأی برود و نباید به سمت صندوق های ذخایر کشتار جمعی برود.

وی با اشاره به استقبال سوری های خارج از کشور در انتخابات گفت: اگرچه تلاش هایی صورت گرفت تا در برخی از کشورها این انتخابات انجام نشود و حتی برخی ها نمی خواستند نامزدهای مطرح شده در پایتخت کشورشان به صورت دموکراسی توسط سوری ها انتخاب شوند.

رئیس کمیسیون خارجی مجلس سوریه با بیان اینکه مردم سوریه نشان دادند که تا چه اندازه به بلوغ سیاسی رسیده اند افزود: مردم به جهانیان ثابت کردند که می خواهند وضعیت و سرنوشت کشورشان را خودشان رقم بزنند و دوست دارند سازندگی را در کشور خود با سرعت دنبال کنند.

وی گفت: ملت سوریه خواهان امنیت و آسایش است و با حضور پرشور در انتخابات نشان خواهد داد که از رئیس جمهورشان می خواهند در سازندگی کشور کوشا باشند.

فادیا دیب با بیان اینکه امروز برای ملت سوریه مشخص شده است که چه کسانی در کنارشان ایستاده و چه کسانی با آنها مقابله می کنند افزود: امروز مردم سوریه می دانند که محموله های غذا توسط چه کسانی ارسال می شود و محموله های سلاح های کشتار جمعی از سوی چه کشورهایی برای تروریست ها و تکفیری ها ارسال می شود.

وی گفت: اکنون ملت سوریه به خوبی می دانند که در معادله های قدرت در جهان چه کسانی با آنها دوست و چه کسانی دشمن آنها هستند و آنها می دانند که چه کسانی در قالب کمک های بشر دوستانه به آنها کمک و چه کسانی برای نابودی آنها سلاح به سوریه ارسال می کنند.

رئیس کمیسیون خارجی مجلس سوریه با بیان اینکه برخی ها می خواهند به تمامیت عرضی کشور سوریه ضربه بزنند ادامه داد: امروز سوریه خارج از تمام معادلات آنها قرار گرفته است و مردم و دولت با مبارزه با تروریست ها نشان دادند که برای آشتی ملی در مناطق بحران زده برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند که آخرین آن در بخش قدیمی حمص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده ما پرونده های آشتی شفاف و متفاوتی در پیش رو خواهیم داشت افزود: پیروزی های بسیاری برای ملت سوریه در این آشتی ها صورت خواهد گرفت و تمام مشکلات سوریه از طریق گفت و گو برطرف خواهد شد.

فادیا دیب اضافه کرد: فردا سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته و در این انتخابات سه نامزد در محیطی برابر و فضایی سالم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کد N312602

وبگردی