آفتاب
سفیر نیکاراگوئه مطرح کرد:

تاخیر در حضور هیات نیکاراگوئه در اجلاس دوستان سوریه به دلیل مانع تراشی آمریکا

تاخیر در حضور هیات نیکاراگوئه در اجلاس دوستان سوریه به دلیل مانع تراشی آمریکا

سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران گفت: به دلیل مانع تراشی هایی که برای نمایندگان نیکاراگوئه از سوی نیروهای امنیتی فرودگاه میامی آمریکا به وجود آمده است نمایندگان این کشور تا این لحظه نتوانستند خود را به این اجلاس برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر سفیر نیکاراگوئه در ایران در دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که به نمایندگی از این کشور سخن می گفت با اشاره به اینکه معتقدیم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نشان دهنده مردم سالاری در کشور و مخالفت قاطع با قدرت های پلید در این کشور است گفت: نیکاراگوئه در کنار نمایندگان کشورهای دوست سوریه در این نشست حمایت کامل خود را بدون هیچ قید و شرطی برای راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات در خصوص جمهوری سوریه اعلام می کنیم.

وی افزود: تاسف خود را از قتل و غارتی که در سوریه این کشور تاریخی اتفاق افتاده است اعلام می کنیم، شرم آورترین حرکت و اقدامی که می توانسته در سوریه صورت بگیرد با حضور مداخله گرایانه امپریالیسم در این کشور اتفاق افتاده است.

سفیر نیکاراگوئه با بیان اینکه مقاومت مردم سوریه را تحسین می کنیم ادامه داد: مردم سوریه تا به امروز شجاعانه در برابر اقدامات مداخله گرایانه امپریالیسم و هم پیمانانش مقاومت کردند و ما از جنایاتی که با حمایت قدرت ها و امپریالیسم در این کشور صورت گرفته است بیان می کنیم زیرا این اقدامات هیچ منطقی را با خود نداشته است.

سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هیأت نمایندگی این کشور به خاطر مانع تراشی های نیروهای امنیتی فرودگاه میامی ایالات متحده تا این لحظه نتوانستند خود را به این اجلاس برسانند گفت: به رغم همه موانعی که برای آنها تراشیده شده آنها امشب خود را به تهران رسانده و در اینجا حضور خواهند داشت.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا و قدرت های تجاوزگر به هیچ وجه نخواهند توانست راه رسیدن ملت ها به تعیین سرنوشت خود را مانع شوند، شک نداریم که ملت سوریه در انتخابات حضور گسترده خواهند داشت که نتیجه این حضور منتج به پیروزی آنها خواهد شد.

سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: به رغم سو استفاده هایی که در سوریه شد ملت شجاع و مقاوم سوریه با حضور گسترده در این انتخابات نشان خواهند داد که پیروز میدان خواهند بود.

 

 

 

کد N312497

وبگردی