آفتاب

اعلام زمان برگزاری آزمون‌های طرح اعطای مدرک به داوران قرآن

اعلام زمان برگزاری آزمون‌های طرح اعطای مدرک به داوران قرآن

ثبت نام اولین دوره طرح اعطای مدرک به داوران مسابقات قرآن 7 تیر به پایان می‌رسد و آزمون ورودی طرح مذکور 16 مرداد و آزمون نهایی آن نیز 26 شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با یادآوری اینکه هرساله دوره تربیت داور قرآن از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شد، افزود: امسال قبل از اینکه این دوره را آغاز کنیم بنا شد تا طرحی را به منظور ارزیابی و اعطای مدرک به داوران اجرا کنیم تا کسانی که تخصص لازم در داوری داشته و امتیاز لازم را می‌گیرند، بتوانند مدرک داوری را بدون شرکت در دوره‌های آموزشی بگیرند و سایر داوطلبان نیز پس از گذراندن دوره آموزشی، مدرک داوری را دریافت می‌کنند.

محمد ضرغام، با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران به همت سازمان دارالقرآن الکریم اجرا می‌شود، گفت: این طرح با هدف اعطای مدرک تخصصی به داوران در رشته‌های تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ، اجرا می‌شود.

وی افزود: ثبت نام در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران از هفتم خردادماه آغاز شده و تا هفتم تیرماه ادامه دارد که داوطلبان دریافت این مدرک در صورتی که احساس می‌کنند توانمندی لازم در داوری قرآن را دارند، می‌توانند از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم در این طرح ثبت نام کرده و در آزمون‌های این طرح شرکت کنند.

ضرغام درباره شرایط ثبت‌نام علاقه‌مندان، گفت: افرادی که در این طرح ثبت نام می‌کنند حداقل باید دارای مدرک دیپلم باشند و حداقل 25 سال سن داشته باشند و همچنین بتوانند در سنجش‌های ورودی که انجام می‌شود حداکثر نمرات را کسب کنند.

وی با بیان اینکه آزمون مرحله اول این طرح 16 مردادماه برگزار می‌شود، ادامه داد: افرادی که آزمون این طرح را با موفقیت پشت سر بگذارند وارد سنجش پایانی می‌شوند. فرم‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به سنجش پایانی این طرح در سایت سازمان دارالقرآن قرار می‌گیرد تا شرکت‌کنندگان از نحوه برگزاری آزمون‌های کتبی و یا تلاوت‌هایی که به صورت تحقیق و ترتیل باید داشته باشند، مطلع شوند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن ادامه داد: آزمون پایانی این طرح نیز 27 شهریورماه برگزار خواهد شد که در این بخش یک سری تلاوت‌ها را در نظر می‌گیریم و شرکت‌کنندگان با توجه به رشته‌ای که ثبت نام کرده‌اند، داوری می‌کنند. به برگزیدگان این آزمون ابتدا گواهینامه موقت و سپس گواهینامه دائم اعطا می‌شود.

ضرغام در پایان افزود: افرادی که پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های مقدماتی و پایانی، موفق به کسب امتیازات لازم نشوند، در یک دوره آموزشی سه روزه که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، شرکت می‌کنند تا پس از پشت سر گذاشتن کلاس‌های تخصصی لازم، مجدد در آزمون شرکت کنند و بتوانند مدرک داوری را دریافت کنند.

وی افزود: این طرح به صورت مشترک برای داوران خانم و آقا پیش‌بینی شده و اطلاعات مربوط به شرایط شرکت‌کنندگان، آیین‌نامه‌ها و زمان برگزاری آزمون‌ها در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم بارگذاری شده است.

انتهای پیام

کد N312472

وبگردی